NellieNilo

Gårdagen och påsk :) 24 April

Allmänt Permalink1

OBS. rätt långt inlägg. hehe


 Ja, gårdagens partaj blev väldigt lyckad. trots att det var en del som inte dök upp. men det hindra inte mig från att ha kul med dom som kom.  Vid halv 7 började folk komma. Vi satte igång grillen och satt och snackade och hade det härligt i solen. Sen åt vi gott , grillat är godast en vam dag som denna.


Sen kom mer folk och festen kom igång. vid 8 Hade vi lite lekar. Jossan och dennis fick välja vars 5 till sitt lag . Sen skulle de med tratt för huvudet sparka en boll sicksack fram och tillbaka och ge bollen till nästa . och Jossans lag vann den  grenen. Sen var det dax  för dem att leka med vatten . Jossan och dennis satt och höll i varsen 2 liters flaska med tratt på medans deras lag kambrater skulle hämta vatten ur en hink  med hjälp av en svamp och sen skulle de fylla flaskan på andra sidan snabbast :D Alla tyckte att lekarna var riktigt roliga. så vi bestämmde lite snabbt att vi ska hålla en kväll till i sommar fast med fler lekar och pris. och så ska vi börja tidigare. för nu var det ganska mörkt när vi höllt på med lekarna.


Sen var det mycke snack, musik och dricka. Vi satt ute till 12 typ med värme ljus och så. Sen packa vi ihopa lite snabbt och gick hem till Dennis och efter fest kan man väll säga. Några stack ner till stan medans andra blev kvar. Dennis och Dalle  klinka på gitarerna och sjöng. Sen gick dom flesta och några från stan kom tillbaka. sen vid 3 gick jag hem till mig .


Gick upp imorse kvart i 8 pappa ringde och frågade om jag ville komma bort och äta frukost med dom . och efter en rätt lång stund så gick jag bort där . men pappa stack iväg, så jag åt frukost med Nilo och Carina istället. Sen tog jag på Nilo så gick vi till kolonin där dennis och mamma var. Fikade lite och Snackade sen kom Heidi , Ray och Verona förbi. Sen blev det lite brottom . kl 13 skulle vi vara i Häljarp på påsk midda.


Sen kom vi ut till Häljarp och åt en riktigt god middag. Sedan snack och mys på ute platsen :) Jag sparkade boll med Nilo en bra stund på baksidan . Sen fick vi gå och leta efter påskägg :D haha dom var väldigt bra gömda kan jag säga :P Sen åt vi glass och bullar sen var det dags att röra sig hemmåt. när vi kom hem la vi oss och vila en stund. sen var det dags för nästa påskmidda. i min pappa´s verkstad. Jag vet inte vad som hände med Nilo när vi kom dit men han blev helt galen sprang runt runt och lyssnade inte alls på varken mig eller dennis. så vi gick därifrån igen.


Vi åkte ut i kolonin och åt lite. sen åkte vi hem och tog imot Nellie som hade varit och fiskat Med farmor och Jatte hela dagen . min inget napp blev det för dem. Sen natta jag Nilo och gick bort till mamma för att kolla på Bigbrother. Rodney åkte ut idag . och jag har lite delade känslor över det . Visst har han satt igång hela huset och gjort det mesta för att underhålla där. men samtidigt  tycker jag att han tänker i helt sjuka jävla banor ibland och det iriterrar.


Jaja det var iaf en samman fattning av lördag kvällen och Söndagen.

#1 - - Maria Ester <3:

ja en lyckad kväll blev det :). Vilket lag var det som vann andra leken med vattnet? Fattade aldrig det :P

Till top