NellieNilo

Inskolning och så

Allmänt Permalink3
Jaha, då har inskolningen börjat, För Nellie på Albanoskolan. Hon trivs jätte bra där. jag trivs sådär med att ha henne där, pga all stress det medför. Jag är en välldigt stressig människa, jah stirrar upp mig över det minsta lilla och får det att bli stort. haha. nä kanske inte riktigt så farligt men. vi kommer till det sen .


Nu skulle jag skriva om hur det gått/går för nellie. och jo det går som sakt väldigt bra. Redan igår (första dagen). Lämnade vi bara nellie sen gick jag och nilo en runda. efter en timme gick vi tillbaka för att hämta henne. Nellie hade då bytt om till prinsess kläning och tiara i håret. men hon blev ändå glad att se mamma och lille bror . Så skulle jag byta några ord med fröken. och vips så var barnen borta. Det är här all stress kommer in i bilden. Ena sekunden står dom brevid och drar i en andra är dom puts väck. Jag säger snabbt hej då till fröken och letar efter barnen. dom hade sprungit långt bort på andra sidan. Där var dom inte speciellt glada över att nilo och nellie kom springandes. och dom vill inte följa med mig tillbaka. men till sist så. Tar på nellie och sen går vi. vi hinner precis ut fråns nellie springer sin väg igen :( redan där är man rätt så sönder stressad och less på det. Sätter iaf Nilo i vagnen och springer efter Nellie.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta bara är en tillfällig grej. För ska man orka detta varje morgon och eftermidda, samtidigt som man ska Lämna barnen på olika ställen och sen ta sig till skolan. Sen när man är trött efter skol dagen så ska man göra samma sak igen. jaja Jag får tänka posetivt och försöka lugna ner mitt stressande. Räkna till tio andas och så vidare.


Annars har vi inte gjort något alls. Tvättat, städat lite och lekt. Förresten idag när vi var på väg hem från dagis hittade vi en stor hårig larv haha, tyckte den såg jätte cool ut :P bild kommer här under ...





Nellie Utanför jobb, vi lämnade andreja där efter att vi hade lunchat hos henne.



Nellie och nilo busade utanför jobb .



Och en bild på underbara Andreja.




Lill larven vi såg på vägen hem :D
#1 - - My:

naaaaaaaw så söt larv :D <3

#2 - - Anonym:

Sååå fina bilder och vilken vacker larv! Hoppas det blir bättre med lämningar! Kan riktigt känna hur svettig du hann bli! Kram

#3 - - PIaLotta:

Det där var jag! Hihi och så fin din blogg blivit!

Till top