NellieNilo

9 december

Allmänt Permalink5
Jaha då var onsdagen slut. gick upp men barnen kl 6. gick till dagis. och tiden förkortades till 3 timmar istället. För tydligen får dom inte vara där alls. när föräldern har studiedag. Jag skynda mig hem iaf. och slängde fram bökerna. fick pluggat lite grann iaf. sen hämtade dennis barnen på dagis.  sen har jag bara städat och sånt tråk. Nellie hjälpte mig att diska och tvätta skåpslukorna. Nilo hjälpte till att dammsuga, villka duktiga barn jag har. det är det som behövs. dom gillar att göra det mamma gör. och ibland kan det vara kul för dom att hjälpa till med saker som mamma alltid gör annars. städa sitt rum vill nellie dock inte göra. sen åt vi mysig middag iaf. finns knappt något bättre än ett ny städat kök, ljusstakar i fönsterna och levande ljus och en god midda :) härligt ..


Sen lite bus och dans med kidsen sen natta jag dom båda. och satte mig framtör tven och kollade på "I hennes skor" som gick på trean. även det är en bra film. läste lite i bökerna och sen kolla jag på criminal minds eller hur det stavas. nu har jag bara kollat lite bloggar och ska nog gå och sova nu. Får hålla tummarna att min "nya" kamera kommer imorgon :/ vann den i lördes. och den har fortf inte kommit. kommer det ingen avi imorgon så får jag skriva till henne igen. vad gör man annars lixom ? Vill ha kameran nu :p


Imorgon är det lång dag i skolan. ända till 4  så får sova nu så jag orkar med allt.
#1 - - PiaLotta:

Håller tummen att din kamera kommer idag! Puss puss!

#2 - - Anonym:

Men det är väl ändå så att det är lärarna som har studiedag?!



Studiedag är en sammansättning av de två orden studie och dag. En studiedag är kortfattat en dag då man studerar. På arbetsplatser eller skolor har lärarna eller arbetarna studiedagar där de istället för att ha en vanlig arbetsdag, går på utbildningar, vilket i sitt fall leder till att eleverna får en dag ledigt då deras lärare inte är närvarande.



Hämtad från "http://sv.wikipedia.org/wiki/Studiedag"



Så det är klart att barnen ska vara lediga...

#3 - - Anonym:

Wikipedia är ingen lagtext! Det är text som folk lägger ut om alla möjliga saker, personer och företeelser!

Studie + dag kan även tolkas som det låter. Du ska studera denna dag! På skolan jag arbetar (gymnasienivå), så är INTE eleverna lediga. De har hemstudier. Alltså inga lärarledda lektioner. Likaså om du som förälder studerar på högskola eller liknande. All instudering och gruppuppgifter osv sker utanför schemalagd skoltid. Du uppbär studiemedel för heltidsstudier och bör således lämna dina barn den tid som är nödvändig för att du ska klara av dina studier! Då jag arbetade som förskollärare var vi på förskolan för barnens skull. Inte för att bråka med föräldrarna om huruvida de lämnade barnen då de studerade. Betalar du inte avgift för heltid kanske, så det är därför din förskola motarbetar dig.

På andra förskolor i Landskrona vet jag att de inte resonerar så som de gör på din. Kommunen bör ha gemensam policy!

#4 - - PiaLotta:

Haha! Lugn alla anonyma kommenterare! Det har inte med denna specifika förskolan att göra! Jessica har valt detta dagiset för att hon visste att det var ett bra dagis! Jaghade både Jessica o hennes syster där i alla år. Och jag studerade både på komvux och högskola under tiden. OCH arbetade på timmar på dagisen i kommunen. Där var aldrig, mig vterligen, någon som inte fick lämna sina barn om de studerartde.Möjligtvis om föräldrar lämnade för att de inte ville ha sina barn hemma. Men jag kan lova att Jessica INTE lämnar barnen om hon inte behöver. Att vara hemma med sjuka barn och inte kunna gå i skolan är illa, Men hon har dock lyckats få barnvakt ett par dagar för att kunna gå till skolan och uppdatera sig och för att skriva prov!

#5 - - PiaLotta:

Vad jag ville komma fram till är att det förmodligen bara är ett kommunikationsproblem. Så LUGN!!!

Till top