NellieNilo

Slutet på början

Allmänt Permalink5
Ja idag slutar mamma ledigheten och Imorgon börjar skolan .
Jag är super nervös. Är det något jag inte klarar speciellt bra så är det nya stora förändringar som kommer med massor av nya människor. Jag mår illa nu. känner verkligen att detta är jobbigt. försöker tänka posetivt och tänka att det inte är så farligt. och det ver jag . där är ingen som kommer göra mig illa osv. men ändå sitter den stora klumpen i magen där.  inte alls kul. Jag hoppas verkligenatt allting går bra. att jag lyckas somna inatt och komma iväg till dagis och vara på skolan i tid. det är nog mycke sånt som får mig att bli nervös. hur ska jag fixa detta. jag är otroligt trött och seg på morgnarna. och tidsuppfattningen då är lika med noll. jag kan tänka på kvällen imorgon får jag gå upp 7, göra ordning frukost till barnen och sätta på dom kläder sen måste jag gå iaf 20 i9 så jag är där i tid. men på morgonen när man ska göra allt detta. blir det offtast stress och så kommer man 10-15 min efter i planeringen. vissa dagar längre och vissa dagar sitter man klart och allt 1 timme innan. det är mycke sånt som gör mig fruktansvärt nervös. jag är rädd att jag inte ska klara vissa saker och ge upp. men jag åste kämpa. om inget annat så måste jag kämpa för mig och barnen.och det gick ju bra när jag gick tillbaka till skolan efter mamma ledigheten med nellie. men då gick jag tillbaka till en skola där jag kände lärare och hur allt gick till där.  Men jag verklogen satsade stort för att jag ville fixa det och alldra hälst för nellie. eftersom jag blev gravid igen bara 2 månader in på terminen så jobbade jag verklgen på . och hann få ett G i engelskan på en halv termin. och det var för att jag vekligen kännde att jag ville göra det förvår framtid. Blabla bla tänker ni nu. jupps ska sluta skriva om detta. är bara så nervös att fingrarna bara springer över tangentbordet.





I fredes lämnade jag kidsen på dagis och åkte med mamam och fixade lite . sen hem och tvätta och städa. Sen kom mamma och hämtade barnen och lämnade nilo hos heidi. Sen vid 7 kom det lite folk hit. Eller mamor rättare sakt. vi Bestämmde oss för att fetsa lite tillsammans bara mammor utan barn. få lära känna varandra lite utanför barnen ch så. och vi hade jätte trevligt. speade spel och skrattade massor. men sen dog allt ut när vi gick ner till stan. slutade med att alla gick hem efter en halvtimme på stan typ. Kan säga att jag är mer för hemma fester gillar inte att gå ut och så. ibland är det okej. men denna gången kunde vi lika gärna suttit kvar och haft mycke roligare.


Annars har det inte hänt speciellt mycke. inskolningen för nilo har gått super bra :) han trivs där och det känns super skönt. vissa morgnar går han in och är glad direkt men som alla andra barn på inskolning och en tid efter så grät han många dagar när jag gick där ifrån. Det blir bättre och han kommer lära sig s mycket utav att gå på dagis. han får nya vänner och kommer ha massor av skoj när jag är i skolan och gör det jag borde gjort för några år sen. 


#1 - - Jessie - 22 år & mamma till Jacob:

Tack gumman=)

DU kommer att fixa detta, va kan vara svårare än ta hand om två barn?? Tänk på det istället gumman=) Visst är man kanske nervös men det går över...försök att inte tänka så mycket på det utan att detta gör du för ert bästa & att allt kommer att gå bara fint fint! Håll ut & lycka till med skolan=) Pusspuss

#2 - - Malin & Neo:

det kommer att gå bra :-)

#3 - - tilda - änglamamma till Liam:

det kommer säkert gå jättebra med skolan (: du får komma ihåg o berätta hur det gått sen :) lycka till!

kramkraam

#4 - - PiaLia:

Skolan kommer att gå såå himla bra gumman! Och rutinerna på morgonen kommer ni oxå in i! Vissa mornar kommer det bli kaos.. men de flesta kommer att funka trots allt! Man kommer in i det!

Älskar dig! Ser fram emot att få höra allt imorgon eftermiddag!

#5 - - My J:

det kommer att gå jätte bra ska du se :)

Till top