Lala laaaa !

Jag är kass på att uppdatera som vanligt. Tråkigt.
Men det kommer, det kommer vänta bara. Just nu håller jag som sakt på att få in lite rutiner i vår vardag. Men sen dennis kom hem i torstes så har det inte gått riktigt lika bra. Men idag var vi på rätt spår igen nilo somnade halv 8 och 10 över 8 somnade nellie. Vad gör jag då uppe nu? ja det kan man fråga sig . Det vet jag inte äns själv. kollar runder på internet tittar på kl och säger till mig själv bara 10 min till, tio min går okejbara till 11. Nu är klockan halv 2 snart. Vad gör jag uppe så länge? Kanske är det för att jag är med båda barnen 24 timmar om dygnet och  vill sen ha lite tid för mig själv. Men nu när Nellie börjat somna vid 8 hade det ju räkt med två timmar för mig själv kanske tre. Kan igentligen inte förstå hur jag pallar  gå upp med barnen när jag inte sovit speciellt mycke om nätterna. Men kommer jag bara igång på morgonen så känns det som jag sovit 8-10 timmar och inte 5. men men får väll sätta lite rutiner på mig själv också och inte bara på barnen. Matlagningen har kommit igång här ordentligt iaf , och det är himla skönt. brukar inte tycka om att laga mat till mig själv ensam utan lagar något litet till nellie (ja, så hon blir mätt då såklart.) men så brukar jag själv ta någon macka när nilo sover och nellie tittar tv. men nu har jag lagat mat till oss båda hela förra veckan och idag. och äter tillsammans, villket vi annars bara brukar göra när dennis är hemma. tyvärr. men det tar sig jag börjar komma in i det nu. och det blir bara bättre.  Nu är det bara städningen jag ska ta tag i. Men det är inte så kul när man inte trivs så bra. visst lägenheten är jätte fin. men den är för högt upp 3:dje våningen utan hiss, 6 trappor Barn på båda armarna (oftast) och skötväska mat kassar osv. det tar verkligen på krafterna och då slänger man sig på soffan med barnen istället för att börja städa undan.  och vi har verkligen vädret här inne också. När det är varmt ute då är det lika varmt inne är det klallt ute ja då är det nästan lika kallt inne.  såna saker gör att man inte trivs. Men vi letar för fullt efter en ny lägenhet. synd att alla större 3or eller 4or är så enormt dyra.
Till något helt annat. I lördes var vi i ullared. hittade lite kläder till mig och dennis och lite till nellie, nilo fanns där tyvär inget jag fasnade för . men han får  annat här hemma istället. köppte lite nya böker till nellie , till våra små sago stunder på kvällarna. för dom gammla började bli rätt uttjatade.  och nellie gillade dom massor. hon fick även massa små leksaks gubbar av dennis. Nilo fick en mjuk lek tavla som låter med djur och sånger osv. Fischer price leksaker ni vet både lek och lär och några små sånger.  den skulle man ha i spjällsängen .  men det dröjer nog ett litet tag tills han intresserar sig för den . Sen i söndes var nellie och nilo hos farmor en liten stund när vi åkte till centersyd och leta skor. men typ alla skoafärerna hade strömavbrott dennis hittade skor på stadium iaf. nu är det bara jag kvar. har ju en del som står som viktigast på inköpslistan till mig själv Telefon, Ny kamera då min nuvarande är i sönder displayen är helt knäckt.  tråkigt eftersom man vill fota barnen så mycke som möjligt medans dom fortf är små. tiden går ju så fort. ja och sen skor ska jag också köpa och en vinter jacka. Har föresten gått på en TV shop produkt som ska bleka bristningar och göra huden fastare. Ska börja med den imorgon så får vi se vad det blir av det. det var inte det billigaste precis. Vi får helt enkelt se vad den ger för effect på mig. återkommer om det när jag använt den ett tag.  nä nu blev det mycke om lite här. så jag säger godnatt nu ha en bra tisdag !


Foto jag tog på väg till ullared. jag tyckte den blev riktigt fin :) va tyckte ni ?


Kommentarer
Cecilia

Den blev jätte fin! :)

2008-09-30 @ 09:06:29
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Sara

himla fin bild:)

2008-09-30 @ 14:31:34
URL: http://rekvik.blogg.se/
Anna

Ja jag tänkte fota köket när det är helt klart. vi är lite sega ibland bara. hehe. Nej har ingen bilddagbok. Lägger ut foto på min blogg istället. jag ska försöka lägga ut bilder lite oftare =) kramis

2008-09-30 @ 16:57:57
URL: http://mammatillmoa
Anna

det är bra att du kommit in i rutiner.. Vi har inga speciella rutiner här hemma. Jag är ganska ostrukturerad fast att jag vill vara mer strukturerad. Men det lär man sig. fast jag brukar också läsa för Moa på kvällarna. Det är som en drog för barnen. Jätte skönt faktiskt. =) hiho!

2008-09-30 @ 17:02:36
URL: http://mammatillmoa
PiaLia

glöm inte fota magen före, annars e det svårt för dig att se skillnad!Puss

2008-09-30 @ 23:30:45
URL: http://pialialottapotta.blogg.se/
jessica willy-andersen

Du är duktig som skaffat dig rutiner!Utan dom fungerar ingenting som det ska när man har barn!fortsätt så så bli det bara bättre och bättre det lovar jag dig!=)Jag tycker att du är en jättebra mamma till min brors barn!Och en kamera ska du absolut skaffa dig för du är sk*t bra på att ta foto=)!!/svägerskan

2008-10-01 @ 10:24:00
Sara

ja den bilden blev jättebra:)

2008-10-01 @ 14:16:35
URL: http://mammason.blogg.se/
Josefine Dahlström

Ja, den var fin! :)

2008-10-01 @ 15:20:18
URL: http://stillwaters.blogg.se/
Jessie - Mamma till Jacob

Bilden blev riktigt fin =)

Gick du till unga gruppen?

2008-10-02 @ 21:29:25
URL: http://silkybutterfly.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0