NellieNilo

17 December

Allmänt Permalink5
Har inte mycke att skriva igentligen .


Igår den 16 Dec, var det ett jordskalv här i skåne. som alla nog redan vet vid detta laget :P Jag kände ingenting jag och barnen sov som stockar :P Lite trist kan man tycka. Men ändå, hade det varit ett värre skalv hade jag nog hälst velat slippa det . men man hade velat känna det som var igår. just bara för att ha varit med om det.


Jaja, Igår gjorde vi inget speciellt. Nellie var på dagis till två.
Så hämtade vi henne där sen var vi bara hemma och tog det lugnt.
Vid 7 kom mamma på besök med blöjor till nellie, som jag helt hade glömt köpa.
Så det var välldigt snällt :) Vi satt vid köksbordet med lite tända ljus och drack läsk.
Efter det natta vi barnen. Sen kollade vi på Taitanic, jag och mamma.
Den är sjukt bra den filmen. Men man ska inte se den för många gånger på rad.
Man ska hällst vänta 1 år eller två mellan,
då är den lika bra som första gången man såg den .
Sen åkte mamma hem .


Idag försov vi oss från dagis så Nellie fick bli hemma idag .
Bus och mys blev det då istället.
hon har dock varit lite taskig mot lillebror idag :(
Det gillas inte av mamma.
Hon sliter leksaker ur händerna på honom, så han börjar stor tjuta, lill-killen.
När han reser sig i kryp ställning då trycker hon ner honom igen. såna saker.
En "vaknat på fel sida" dag. inte roligt när det är så :(
Sen vid 3 kom mamma och hämtade nellie,
som vi bestämmt kvällen innan. 
För mamma ville mysa med henne lite själv. 
Så fick jag och nilo vila öronen och vara lite bara han och jag :)
kan behövas det också  ibland.
Ikväll fick Nilo sin första smakis potion, Morotspure blev det :)
Han bokstavligt talat Älskade det :) Välldigt kladdigt blev det också.
Händerna efter skeden hela tiden och ögonen på den. 
Lite konstigt att svälja dock men det är sånt man får träna lite på,
innan han förstår att det ska kännas så :P
Sen somnade han efter vällingen vid 8. 


Mycke mer finns det nog inte att skriva :P Tråkig jag är va :P





 
#1 - - malin & Neo:

Folk i halland kände också av jordskalvet :-) Läskigt :P

#2 - - sara:

Klart du vågar dig på att baka, följ ett recept bara ;) de blev riktigt bra faktiskt, så det var tur. är allting bra med dig? konstigt att ni inte kände av skalvet. Men det var faktiskt rätt häftigt, även fast jag blev lite smårädd först. Kram

#3 - - Alexandra:

programet heter photoscape & går att ladda ner gratis :)

#4 - - Jessie - mamma till Jacob:

hej gumman! Hur e det?

Vill bara säga att du är utmanad kika in & se =) kram

#5 - - [ Vill du vara modell för en dag? Kolla in min tävling!]:

- Du får gärna lägga till mig på bloggkoll. Så lägger jag till dig -

Till top