Spanien dag 1

Idag är dagen D, imorse vaknade vi allihopa med ett stort leende på läpparna. Städade undan allt efter gårdagens kalas. Och checkade alla väskorna så vi hade fått med allt, sen gjorde vi ve oss och stack ut till stugan i väbtan på att vi skulle åka till stationen.
\n
\nSen åkte vi till stationen klockan 11.45 och mötte upp mamma, jossan och adrian. Sen började en händelserik dag på riktigt.
\n
\nTåget försenat från 12.22 till 12.29. - okej, ganska lugnt vi har gott om tid. Halvägs till kastrup tvär bromsar tåget och vi står stilla i kanske 10 min. Signal fel, men vi åker vidare efter en stund och kommer till kastrup flygplats. Mamma gick och skulle skanna in biljetterna för att få bordingpass. Det funkar inte går till bagage incheckningen för att be om hjälp. Nej säger hon gå till automaten igen. Sagt och gjort gick tillbaka, funkar fortf inte. Tillbaka till incheckningen. Och då hjälper en annan tjej oss.
\n
\nMen nej vi finns inte med i deras register dem ringer till solresor och flygplanet och solresor bekräftar att vi har köpt resan och att den är betald. Men på flygplanet finns vi inte med. Hon fixar och trixar ringer och kallar på mer folk. Efter lite mer än en timme har vi fått platser på 7 olika ställen på planet och vi får checka in våra väskor. Sen skynda oss vidare och checka in vagnen för att sen gå igenom säkerhets kontrollerna. Vi hade innan förklarat för barnen allt om vad man får och inte fåe ha med sig. Men i all stress så glömde vi kolla deras handbagage och fört pep det till på ena barnet. Dem gav oss väskan och sa att där var dricka i. Nellie drack upp den och gav flaskan. Sen piper det på nästa barn. Han hade också dricka i sin. Ganska lugnt och lätt att lösa. Sen sprang vi runt som yra höns och letade gaten vi skulle till. Vi hittade den och gick och tog något att dricka. Sen var det dags att gå till gaten.
\n
\nPlanet är försenat så klart. Och när vi väl ska gå ombord. Blir vi stannade igen. En kvinna springer in och ut ur planet och ändrar på resenärer i planet för att vi ska få platser närmre varandra. ( vilket vi dock inte hade bett om) men skönt att det löste sig. Men tråkigt att planet blev ännu mer försenat.
\n
\nVäll på planet sa vi till varanndra nu kan det ju inte bli värre. Vi pustade ut och tänkte vilken tur att dem löste allt så att vi hann med planet. Sen när maten delades ut så fick vi inte maten vi hade beställt. Föe vi fanns inte med på listan. Värdinnan fixa och trixa men dem hade ingen mat till oss. Men vi fick ta vad vi ville ur vagnen. Så vi tog kyckling baguetter och dricka.
\n
\nNär vi landar så får vi våra väskor väldigt fort, skönt var ju det. Sen gick vi till resebolaget som stod och väntade. Och där var vi iaf med på listan och fick en egen buss transfer till hotellet. Vi hann tänka att nu måste ju oturen ha vänt. När vi går av bussen och in i receptionen på hotellet så är oturen tillbaka. Kvinnan i kassan kan inte heller hitta oss. Men hon fixar så att vi får våra rum och snabbt upp på rummen och lämna grejorna för att hinna ner till resturangen innan dem stänger, eftersom vi inte fått mat på planet var vi väldigt hungriga. Men där var ingen varm mat kvar bara bullar och potatis sallad. Så vi gick ut ur hotellets område och börja promenera till någon resturang. Nu är klockan 22.50vi går i ca 15 min och ser en resturang på andra sidan motorvägen. Tar oss upp på en bro över och över gatan till resturangen. Tyvärr vi stängde köket för 5 min sen. Går över vägen igen och ser en pizzeria som var öppen. Äntligen fick vi mat.
\n
\nSen promenera vi tillbaka till hotellet och in på rummet där ACn är kass. Ass varmt i rummet vill jag lova och lika varmt ute. Vi somnade nog inte från 02.00 på natten.
\n
\nJag kan ju säga att denna dagen har varit så otroligt lååååång. Inte ett rätt, men gud så skönt det är att vi kom iväg och nu är vi äntligen i Spanien. Och nu säger vi god natt.