Tisdag 10/1

Idag tog jag en välförtjänt sovmorgon och vaknade inte från halv 11. Fördelen med stora barn, att dem klarar sig själv längre stunder och man kan få sova ut ibland. Haha. Sen hoppade jag in i duschen. Och gjorde ve mig sen gick jag upp till mormor och morfar vid 13. 


Vi satt och snacka, kollade i gamla foto album och bara mös med julmust och mormor och morfars goda pepparkakor. Sen skulle mormor iväg. Så jag och morfar satt kvar och kollade i fler album snackade om allt möjligt och bara var, vi två. Han är så stark min älskade morfar. Vi pratade om minnen, om nuet och om framtiden. 

Hur kan den jäkla sjukdomen bara få lov att finnas. Näfy, cancern borde få cancer själv och dö ut. Det hade besparat så många människor från smärta, sorg och elände. Alla människor skulle fått lov att leva ett friskt och bra liv tills kroppen blir för gammal. Man blir så arg att det drabbar så fina och godhjärtade människor, man blir så ledsen för att det inte finns något man kan göra för dem. Maklösheten går inte att undvika. Men morfar är stark och pratar om det med oss, vänner och personalen på sjukhuset. 


Jag älskar dig morfar. Jag älskar dig också mormor.


Klockan halv 5 gick jag hemmåt igen. Och jag och syster åkte och handla sen gjorde vi kassler gratäng och mamma kom också och åt. Mysig kväll med mina tjejor och pojke

När mamma hade gått gick barnen och la sig och jag och Jossan satt och kollade och grät floder till galan tillsammans mot cancern, på 4:an. Nu har Jossan gått hem till sina pojkar. Och jag ska lägga mig och läsa lite. God natt 



Kommentarer
Mamma Pia

Så himla fint Jessica. Att ni fick denna eftermiddagen, och förhoppningsvis många fler. Sitter här med våta ögon och skulle inte kunna uttrycka det bättre än du gör. Satans cancer ät upp dig själv och dö.

2017-01-25 @ 11:55:30
Mamma

❤️🌸❤️🌸❤️

2018-02-04 @ 17:25:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0