Måndag

Helgen har bara bestått av jobb. Och idag är inget undantag. Jobbat till 15.00 sen hem till mina skit ungar som har varit hemma själv några timmar och det går jätte bra. Dem sköter sig, vänder inte upp och ner på hemmet (mer tvärt om) tar mer ansvar och känner sig duktiga. Satsar på att skippa fritids helt efter sommaren. Vissa tycker kanske att det är för tidigt. Men jag tycker det är alldeles lagom. Dem har bevisat under lovet att dem kan. Och det känns otroligt skönt. 


När jag kom hem blev det lite tvätt och fix. Sen kom syster yster så åt vi och lite senare kollade på tillsammans mot cancern på TV 4. Gråtit floder och berörts till 1000. Lite extra känsligt denna gången dock när det upptäckts i familjen för inte många dagar sen. Sen gick Jossan hem. Och barnen har lagt sig och en har somnat. 


Jag skulle behöva lägga huvudet i specialpedagogik boken, men jag finner ingen ro i själen till att ens öppna boken idag. Men jag måste. Inlämning på måndag och prov på onsdag nästa vecka. Hur ska detta gå. För första gången på flera gånger av prov tillfällena så känner jag mig omotiverad och oroad inför kommande prov. Trotts att det är detta jag brinner för. Förhoppningsvis går det bra även denna gången. Håll tummarna.


Nej, det får bli allt för denna gången. Tjingeling så länge 




Kommentarer
Mamma Pia

Du är bara bäst! Snart Uska! ❤ Vilken jäkla kämpe du är! Älskar dig 💕

2017-01-25 @ 11:59:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0