27 juni NILO & ADRIAN <3

Idag är ingen vanlig dag för idag är det en enormt stor dag. Min lilla underbara pojke fyller hela 8 år idag och kan ni tänka er att denna dag skulle bli ännu mer underbar än så.


Inatt var jag precis som för 8 år sedan inne på förlossningen igen. Men denna gången var jag i lund och denna gången stod jag brevid sängen och såg min syster föda en underbar liten pojke.


Ja tänk exakt på dagen och nästan på tiden, 8 år efter nilo föddes, kom där en liten Adrian till värden. Jag blev den stoltaste mostern och fick den sötaste lille systersonen. Klockan 02.44 kom han. Och bara en stund där efter fick jag hålla honom i min famn. Så otroligt mäktigt. Denna förlossningen skulle komma att betyda lika mycket för mig som mina egna två barns födslar. Det trodde jag inte ens var möjligt själv. Men wow vilken upplevelse , vilken känsla och herregud vilken fantastisk syster jag har. Det var en otrolig ära att få vara med dem när deras allt kom till världen.


Efter lite drygt 2 timmar åkte jag hem med adrians farmor som rusade upp på förlossningen när han var ute. Och när jag kom hem åkte jag ut till min mamma som passat mina barn över natten och väckte min stora 8 åring med sång och paketer. Sedan blev det tandläkar besök och pizza med mamma och barnen. Och sen kalas förberedelser.


Klockan 17 kom gästerna och en liten stund in på kalasen kom en alldeldes ny och liten underbaring och delade kalas med sin kusin. Vilken toppen dag vi haft. Inte ett utan två liv som firades med buller och bang.


Jag är såååååå lycklig. Men just nu såååå trött. Från jobb på söndagen den 26 juni till förlossningen hela natten och sen kalas och grejor. Men jag går och lägger mig med det största leendet på läpparna.



Och till min syster vill jag bara säga grattis mamma josefine. Nu börjar ett nytt kapitel och en stor förändring i ditt liv sker. Men under alla år jag fått ha dig vid min sida, i mitt liv, sen dagen du föddes och jag fick kalla dig för min "offanin", har du varit min älskade lillasyster och jag vet att du är en stark människa som trotts massor av upp och ner gångar tagit dig genom livet hit intills. Du fixar även denna nya roll som en champion. Tack för att jag fick dela denna fantastiska dag med er. För det är jag evigt tacksam och från och med 02.44 inatt så har jag nu en ny liten person i mitt liv som jag kommer att göra allt för. Du och jag systra min. Älskar dig till månen och tillbaka tusen gånger om.


Grattis Nilo på 8 års dagen min fina lille prins. Älskar dig


Välkommen till Världen Adrian mosters lilla hjärta. Älskar dig.

 


Kommentarer
Mamma Pia

Woooow så underbart du beskriver allt Jessica! All denna kärlek får en mammas/mormors hjärta att slå trippelslag! Jag älskar er alla oändligt! ❤

2017-01-25 @ 13:11:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0