10 år tillsammans

Idag är det tio år sen jag och Dennis betstämde oss för att dela vår kärlek till varandra, med varandra om det låter vettigt haha. 10 år har gått otroligt fort men vi har hunnit med en massa under dessa 10 år. Jag var 15 år när jag träffade mitt livs kärlek Dennis som då var 20 år. på en fest hos en gemensam vän mötes våra blickar för första gången den 2 oktober 2004. jag visste redan då att han var speciell, att han var någon som kunde fånga mitt hjärta.
 
och det gjorde han, bara 12 dagar efter vårt första möte så beslutade vi att vi skulle ge "oss" en chans. till en början var det väll mest han som tvekade för att jag var så mycket yngre än honom, som han sa. jag tyckte inte att åldern  spelade någon roll. och med tiden gjorde den inte det ihäller. på hans 21 års dag  29 jan 2005, förlovade vi oss. vi hade verkligen skit kul tillsammans. vi var mycket hos vänner, festade och mycket ute och körde runt i hans bil :p jag hann fylla 16 innan vi tog det stora steget att flyttade ihop. eller rättare sagt han flyttade hemifrån och jag flyttade automatiskt in till honom. hehe
 
när vi hade bott tillsammans några månader så kom den stora nyheten att vi skulle bli föräldrar. Jodå, 16 år och gravid vad tänkte vi där haha. men med ett litet liv i magen så växte jag bodde kroppsligt och som människa. jag mognade till ganska mycket under min graviditet. och vi flyttade till en större lägenhet tillsammans. och månaderna flög förbi, Dennis tog en  två veckors semester med grabbarna, lagom innan vår Lilla Nellie kom till världen. Vår underbara lilla prinsessa. då var jag precis 17 år fyllda och Dennis var 22 år. och lyckliga föräldrar var vi och jag minns att man fick den där nyförälskade känslan igen. vi har då alltid sett till att vi fått lite egen tid trotts att vi nu hade en liten och jag tror det var mycket det som höll oss ihop. egen tid tillsammans är viktigt.
 
Sen tyckte vi att vi skulle flytta ännu en gång till en vindsvåning blev det denna gången, trivdes som fisken i vatten. och Nellie fyllde 1 år strax efter att vi flyttat in. Ett år som en liten familj. sen börja det hända grejor igen. Dennis fick nytt jobb och jobbade mycket i Norge. sen kom nästa stora nyhet. vi tre skulle bli fyra. blandade känslor då Dennis inte var hemma så mycket och jag hade nyss börjat skolan igen efter ett års mamma ledighet. men vi bestämde oss för att behålla det lilla livet. i vecka 13 började det blöda och vi trodde vi skulle förlora bebisen, men bebisen ville annat. efter några veckor var blödningarna som visade sig vara ett inre blåmärke som brustit borta. vi gick fortfarande på kontroller titt som tätt och på ett av ultraljuden såg Dennis att det var en liten pojke i min mage. spännande.
 
Nilo kom till världen den 27 juni 2008. då var jag 19 och Dennis var 24 och lilla Nellie var 1 år och 10 mån. Den nyförälskade känslan höll om oss ännu en gång :) Vi bodde på samma ställe tills strax innan nilo fyllde 1 år. då flyttade vi till en 4:a på första våningen. himmelriket tyckte vi. här bodde vi ett bra tag. efter Nellie fyllt 4 och nilo fyllt två. så gjorde  vi slut. Dennis jobbade borta mycket och jag pluggade på heltid och var hemma  med barnen. någonstans där glömde vi bort varandra och vi glömde prata med varandra på rätt sätt och diskutera. så ett break up var det vi trodde att vi behövde. Dennis flyttade och jag och barnen bodde kvar. barnen var hos Dennis varannan helg men han kom ändå ofta och hälsade på barnen i veckorna. och sina barnlediga helger. vi träffades lite fram och tillbaka.
 
Men det krävdes ett möte med den berömda väggen för mig för att jag skulle förstå att jag inte ville ha det såhär. jag ville inte vara utan Dennis och inte han utan mig ihäller. så jag sa upp min lägenhet och flyttade till Dennis lägenhet i väntan på en ny lägenhet vi hade fått men som höll på att renoveras då. hela sommaren bodde vi i en liten tvåa allihop. Sen var dagen äntligen kommen den 1 augusti flyttade vi till den nya fina lägenheten.
 
Men lyckan blev inte långvarig. Den 4 Augusti vaknade jag och barnen upp av att hela lägenheten stod i brand. Hela vårt nya hem brann ner den dagen och vår lilla prinsessa blev räddad av vår fina Carolina genom ett fönster på andra våningen. Alla våra saker var förstörda men vi levde alla fyra och det var det enda som betydde något. vi fick flytta hem till min mamma och syster i deras lilla 3:a.  visst var det jobbigt att bo så trångt och den psykiska smärtan som stod och bankade på insidan efter den hemska upplevelsen vi fick vara med om den dagen. gjorde att vi gick varandra på nerverna. men tre veckor efter fick vi en ny lägenhet på samma gård som lägenheten som nyss hade brunnit ner. Det var ganska jobbigt men vi hade fortfarande varandra.
 
två månader efter branden åkte vår lilla familj iväg på en välbehövd semester till Teneriffa. Där hade vi det helt underbart en hel vecka. gjorde allt möjlig där från bad i poolen och på stranden till Badland, djurparker, klättring i bergen och klappade delfiner. en underbara semester. Dennis passade på att köpa ringar och vi förlovade om oss på nytt igen. Väl hemma igen fortsatte livet som vanlig Dennis jobba jag plugga och barnen på sina dagis och senare Nellie i förskoleklassen.vi skaffade hund men den fick flytta tillbaka igen för att den var rädd för bilar, bussar, cyklar och ja egentligen typ allt var den rädd för.  
 
 
sen flyttade vi till vårt favorit område i landskrona och där allt började nämligen på suellsgatan. trappan bredvid den lägenheten där vi först flyttade tillsammans från början. och här trivs vi. 2013 Lämnade vi bort barnen till våra föräldrar och så tog vi en all inklusive resa till  Turkiet bara jag Dennis och min syster och min svåger. En absolut välbehövd vecka i kärlekens tecken.  2013 Blev vi också ägare till En kolonistuga. där har vi spenderat många dagar  i vår/sommar. Ja detta var väll kortfattat om våra 10 år tillsammans. har säkert missat en hel del men detta är nog det mesta och största. Idag är Jag 25 år, Dennis är 30år, Nellie är 8 år och Nilo som nyss börjat förskoleklassen är 6 år. tiden har gått så fort. Vi hoppas såklart på 10 år till :D
 
Vi har som sagt hunnit med det allra mesta. Några fler barn blir det inte. nu ska vi fokusera på att fixa vårt stuga och sen ska jag ta körkortet så att vi senare kan flytta utanför stan till hur eller så. och Giftemål har vi pratat om så många gånger men det får fortfarande  framtiden utvisa. Vi vill båda gifta oss en dag men just nu vill vi bara leva med varandra, älska varandra och ha något spännande kvar framför oss när vi blir äldre.
 
 
 
Jag älskar dig mitt hjärta, mer än ord kan beskriva. som jag sagt till dig många gånger, hade jag kunnat gå in i din själ och bli ett med dig så hade jag gjort det för längesen. Du är det finaste jag vet. <3<3<3
 
 
 
 
 
 

 Mitt hjärta :)
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Ååååååh så fint! Så mycket kärlek! Ni är så otroligt fina tillsammans ❤! Jag älskar Er! ❤

2016-01-25 @ 11:25:09
Mamma Pia

Ni är ett underbart team. Jag älskar och beundrar er! Ingenting kommer grattis,, men ni har verkligen ridit ut de stormar som kommit och vuxit er starkare i er kärlek! ❤❤❤❤

2017-01-25 @ 19:37:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0