NellieNilo

Sööööndag.

Permalink0
Idag steg vi upp ganska tidigt. mys pys och frukost. sen satte vi igång med planerna här hemma. mycket som skulle borras upp och fixas. vi bor i en 5:a med ett litet extra rum där vi har haft ett pyttelitet skrivbord och en madrass och lite annat som inte används. men så började ideerna trilla in om vad vi istället kunne göra med rummet. då sängen bara använts 2 gånger och skrivbordet aldrig.
 
 
Så i veckan fixa vi ihop och borrade upp en bänk skiva på väggen i skrivbords höjd. och idag har vi borrat upp två hyllor och förra helgen fick vi en träningsmaskin som nu också så fint står i detta lilla rum . så tanken nu när allt kom till krita var alltså att ha detta lilla rum som både kontor och lite trädnings/hobby rum. och jag tycker det har blivigt super bra :) innan var det väldigt kallt i detta rum så vi köpte även ett litet element på rusta igår så nu är här varmt och skönt.  Och helt perfekt för mig att sitta här inne och blogga och göra läxor :) I allafall vi borrade även upp dusch stång toalettrulls hållare och sådär.
 
 
Efter vi var klara med det så pyssla vi lite dennis satt och klistra på något på sina bil delar och jag pysslade ihop ett litet födelsedags kort till mimmi (bonus-syrran)Sen stack jag och Nellie iväg på kalas hos henne. där det bjöds på lite gotte och sen åkte vi hem för att sedan åka vidare hem till Sara krunk och barnen. Jag fick mysa med lilla Nikki en stund som har fått vattkoppor. stackaren men lika glad var hon för det när vi kom och hälsade på :) Sen åt vi lite tillsammans och barnen lekte en stund till sen åkte vi hem och nattade barnen. och nu sitter jag här och skriver en massa. fast jag egentligen skulle behöva sova. För imorgon är det dags för plugget igen och jag lär ha en del att ta igen efter att varit hemma både torsdag och fredag :(
 
 
Najti najt.... Zzzzzz.....
 
 
 
 
 
Till top