NellieNilo

söndag

Allmänt Permalink0
Söndag är här och helgen är förbi. den har varit i princip så som jag skrev i fredes. fredagsmys med familjen lördagen var vi bara hemma jag fixade lite i vårt källar förråd så mycke där som ska slängas på tippen. sen stack dennis iväg och körde cross och jag möblerade om nellies rum vilket blev så himla mycket bättre. sen gick jag på nilos rum men det finns inte så mycket jag kan göra där. han har två sängar på sitt rum för tillfället eftersom att vi köpt en ny säng till honom , då den viköpte efter branden från xxlutz rasar samman bokstavligt talat redan första dan vi hade fått upp sängen så gick en av ribborna i botten sönder kass kvalite på brädorna kan jag lova. vissa ser gammla ut sådär grön gråa som att de möglat och vissa är där hål på kanterna. Någon som vill ha en loft säng med rutchikana? man får dock fixa nya ribbottnar. vi hade ju kunnat köpa ny ribbotten själv och behållt sängen, men om vi ska flytta så småning om så kommer sängen ändå vara för stor. så det är skönt vi fixat en ny som går in överallt. och nilo sover som en prins i den nya :D iallafall lördag kvällen slutade vi med lördags godis och sämsta jädra melodifestivalen. mycket konstig "låt" som gick vidare till final.
    

och söndag idag. bara varit hemma idag också städat och sånt tråk. sen gjorde jag kasslergratäng och sallad och bjöd hit mamma och jossan på middag. sen har vi kollat på bigbrother, som började idag. känns som att det kommer bli en fart fylld säsong. Där var ändå en hel del människor som jag gillade direkt och så finns där ju dom man absolut ogillar. men mycket kan hända på vägen och det är trots allt bara första dagen idag av 106 dagar. så vi får väll se vad man tycker senare. efter bigbrother gick mamma och jossan hem och jag nattade nellie, nilo somnade tidigare.




en liten bild på nellies rum efter att vi möblerat om. kommer nog fler bilder så hur det blev helt senare i veckan.
Till top