NellieNilo

dagis, skola, skola och dagis

Allmänt Permalink2
många förändringar kommer att ske när det gäller skolor och dagis man vet bara inte var man ska börja.


Nilos dagis. i förra veckan när vi kom till dagis så fick vi ett chokat besked. nilo ska flyttas till annan avdelning inom en vecka. blandade känslor slogs imot mig. jag vet att han är stor nu och behöver vara mer med barn i sin egen ålder eler äldre för att utväcklas till en starkare och större individ. men samtidigt så kom det så fruktans värt hastigt och ingen direkt information hur det skulle gå till. och även dem där hönsmamma känslorna. Min lilla pojke är inte alls så liten längre han är snart 4 år och växer hela tiden. min minsta lilla bebis ska blir stor så fort nu. och inga fler bebisar ska vi ha. dessa blandade känslor är inte roliga alls. man tror att man kan vara stark och trotsa allt men det kan man inte och inte häller kan man stoppa tiden och inte börja om. han kommer säkert få det jätte bra på sin nya avdelning men väldigt mycke känns så rörigt. jag vet inte helt vilka fröknar det är där. och hur den gruppen arbetar osv. nilo trivs förhoppnings vis vart han än är. bara jobigt också att börja hela saken procesen igen med gråt på morgnar när man lämnar honom osv. får hoppas att han kommer in i gruppen fort. det är även en ute grupp och det kan han nog behöva, få komma ut och leka i alla väder.


Nellie´s skola. förra veckan fick vi lappar om skolvalet. och det ska göras nu. vi har ju knappt hunnit tänka på det och nu är dagen här. vi vet inte alls vad vi ska välja. det närmsta är ju egentligen bäst eftersom jag inte har körkort och det blir många omvägar på morgonen om vi väljer det jag vill. nellie som då har skolplikt och nilo som har dagis på svarvaren och jag som har skolan och ovan på allt sovproblem, det blir jobbigt. vi får se vad vi väljer sista dagen att välja är väll idag. Kan knappt fatta det själv att man står här med dessa val redan hon var ju bara en liten busunge nyss som sprang runt i blöja och  Dadiss till dagis hehe. men det är väll si sådär 5 år sen nu. galet vad tiden springer iväg. nu börjar min lilla flicke tös snart i förskolan. snart är hon väll tonåring också. ja men nu är nu och valet är nu var ska hon gå i skolan ? ni som läser och bor i landskrona , var hade ni satt era barn ? jag är så kluven tror det står mellan albano och västervång. i vilket fall så början hon på skola till hösten och det känns ju bara så galet. lilla nellie


och sen var det min skola. till hösten kommer vår skola få nya lokaler ovanför gamla posten och det ska bli så skööönt att slippa ta sig hela vägen ut till ingenstans :S jag kan ärligt säga att jag hatar vägen till skolan som den är nu det är så drygt att gå ut där. och ännu värre att gå i snö, regn och slask så långt. nä en lägenhet på suellsgatan och skolan ovanför posten hade inte varit ngot att klaga på. då hade man mått bra. man kanske skulle hinna göra lite med med barnen då också efter skolan. ja det var väll allt jag hade att kräka av mig om idag . många nya förändringa både på gott och ont. man måste nu inse att barnen blir större och inte är små längre och så är det såklart så himla kul att se hur mycket dem faktist åstakommit i sina liv hittills.


#1 - - Kitty:

Redan dags för att börja skolan? fy vad fort det går.. :) Jag tror att jag hade satt henne på albano för då får hon gå högstadiet på väster vång. sätter man henne på en skolan nu som hon sen får gå på hela vägen upp till nian finns risken att hon fastnar i en roll. ex att hon (förhoppningsvis inte) blir mobbad i grundskolan, bytar hon då sen skola så kan hon slippa den stämpeln.. om du förstår vad jag menar.. jag bytade skola när jag skulle gå nian och gick från att vara jättemobbad till att få massor av kompisar och höjde betygen från IG till MVG i vissa ämne. Det är min åsikt och min erfarenhet, säger inte att det är så för alla. Men ja.. Lycka till med skolvalet :)

#2 - - Emina:

hej!

jag har min flicka på albanoskolan och jag själv tycker att det är bra skolan och min flicka trivs jättemycket. själv tyycker också att man ska tänka på närheten till skolan speciellt om man inte har körkort som jag....

Till top