NellieNilo

Val, val & andra val.

Allmänt Permalink3
Jaha, då var det val veckor i skolan. allt i skolan handlar mer eller mindre om val nu till den 19 September. Så i måndes kom vi till skolan, blev uppdelade i grupper och fick massa enkäter som vi skulle gå runt med i stan. där folk skulle kryssa i ett parti dom gillar och en sak dom ville förbättra. Så vi var nere i centrum och gjorde det sen tillbaka till skolan och hade håla i 3 timmar sen en massa snack om hur många röster varje parti fick . osv . Sen hämtade jag Nilo på dagis och gick hem till min lilla sjukling Nellie som hade varit med mormor. som inte var ett dugg sjuk längre.


Tisdagen fick vi ha vanliga lektioner men även då handla vissa lektioner mycke om valet.


Onsdagen och vanliga lektioner. inte så mycke om valet men det dök ändå upp här och var .


Torsdagen halva dagen som vanligt och resten någon föreläsning där förekom också en del snack om politik och valet.

Fredagen Albins skola hade ordnat en paneldebatt i folkets hus. och där var då representanter från dom olika partierna. alla utom från SD. En väldigt intressant debatt. och vi fick väll lära oss lite om de olika partierna.


Jaja, det var skol veckan . Ut över skolan. har det inte hänt speciellt mycket tror jag . Vi var på kalas för my förra söndagen . trevligt, men nellie blev sjuk då och sov igenom hela kalaset, men hon fick också ett paket av mimmi för mimmi kunde inte hålla sig :D och det var en uppskattad paket med hellokitty natte en plåt väska , klubbor, klistermärke och diadem :D annars har det bara varit en hemma vecka. jag har varit ute hos mamma och målat en skyllt till nellies 4 års dag. Gjorde en till Nilo i sommras när nilo fyllde 2 år och den var nellie lagom avundsjuk på så nu ska hon få en egen. bilder nedan. Rebecca och hugo har varit och hälsat på oss :D har varit iväg och stor handlat. och tvättat en massa. när vi var på ullared för förra helgen så målade nellie hos mormor bild kommer här nere också. 


Saknar min lillasyster enormt mycket. lite mer än en vecka har hon varit borta nu. (hon är på semester). och vet inte riktigt när hon kommer hem igen. Men som jag hela tiden får mala i huvudet på mig själv. Det är för det bästa. och hur långt bort hon än är från mig så finns hon alltid med mig i hjärtat och mina tankar. älskar dig syster.



på kalaset



Skyltarna




Och nellies tavla



Lille hugo
#1 - - Syster:

Du är så jävla SÖT! Saknar dig också jättemycket..

Och du finns också med mig hela tiden fast jag är här. men vi ses snart <3 älskar dig big sis.. <3 Loove!

#2 - - syster:

Jätte fin skylt till nellie också, du är såå duktig! <3

#3 - - PiaLotta:

Ni e så fina allihop! Älskar er så mycket! Så härliga bilder! Och ja så glad nellie var för sin väska! Hon hade den med sig med alla sina saker i måndags när vi var enre på stan! Sötnosa

Till top