NellieNilo

Julen 2010

Allmänt Permalink1
Vi har haft en riktig tre dagars jul full rulle hela tiden.


23 December : Uppesittar kväll hos min Pappa, Spelade bingolotto och åt mat. Barnen fick öppna några små julklappar. som dom sen lekte med hela kvällen när vi var där. Nilo fick ett paket med 5 små bilar och ett annat paket med Cissi och store chris från rorri serien. Nellie fick en kitty barbie med en liten hund och ett annat paket med ett helt pärls set. Vi var där till halv 12 på kvällen. så barnen kom isäng väldigt sent.





24 December : Vi vaknade och åt frukost. vid 12 kom dennis och hämtade barnen så dom kunde fira jul i axeltofta, Jag pappa och min syster åkte ut till säby för att sätta ljus hos farmor och önska henne en god jul. halv 2 var barnen hemma igen. Så gick vi bort till min mamma och kollade på Kalle anka och barnen fick öppna lite paketer, Nellie fick två söta tyg dockor och en barbie med häst och nilo fick en radio styrd bil och en långtradare med massa små racer bilar på. Sen stanna vi kvar och lekte till 5 halv 6, Direkt efter det gick vi hem och lämnade klapparna och gick vidare hem till min Pappa. Där blev det julmat och sen kom tomten. Med lite julklappar. Nellie fick ett stort små gubbars hus  och en barbie docka med panda. Nilo fick ett stort paket med Bilbana/garage med 8 små bilar och En annan bil. Sedan lekte barnen där och vi andra satt och snacka en bra stund. Sen var det dax att gå hem och bygga ihop leksaker och natta barnen.








25 December : Vid 1 åkte Jag, mamam, jossan och barnen ut i häljarp till min mormor och morfar, där även min moster, hennes man och mina två kusiner var. Det blev Jul midda, Sen lite bus och lek innan Tomten kom. Barnen blev jätte glada för tomten och tomten vi hade i år var så himla rolig och Nilo kramade tomten varjegång han fick ett paket. så roligt. Sen gick tomten så öppnade vi alla paketerna. blev en massa paketer idag så dom orkar jag inte skriva ner här men massa fina saker blev det. Sen var leken och allt bus i full gång. Min kusin Felix och nilo fann varandra, lika bil tokiga båda två så dom hade en väldigt trevlig kväll med bilarna :D och Nellie lekte med sina barbie dokor och allt annat hon fick . Sen åkte vi hem vid 6 tror jag . och sen var det lek  och bus ända fram till sov dags.


#1 - - PiaLotta:

Hihi!; Så härligt med lite uppdatering och så fina foton! Roligt att se o läsa gumman!

Till top