NellieNilo

April <3

Allmänt Permalink2
Jaha, då är vi en bit in på April månad och det var sjukt längesen jag uppdatterade. Ska se vad jag orkar skriva här nu :P  Som sakt April är det nu och det är bara 16 dagar kvar tills jag blir Tjugoett.


okej i mars gjorde vi väll en hel del saker. 


Andre Mars
Då var vi på skola och dagis till 4. Sen träffade vi jessica och jakob och gick till granet , där var sara och marwin också. Det var riktigt kallt så vi var inte där så länge. och som alltid på tisdagar och torsdagar då jag slutar 4 så hinnar man inte göra så mycket innan det är dax för barnen att sova .


Tredje Mars : Var i skolan till 12. sen hämtade vi barnen och jossan så åkte vi till tekniska museet i Malmö. Ur gammla bilar flygplan och tåg osv. Nilo tyckte det var rätt intressant. Nellie tyckte därimot inte det var så jätte roligt. Vi lekte lite i ett lekrum som var där. sen gick vi en runda till och sen ut igen. var inte alls som jag minns det från när jag var yngre. Vi åkte hem igen. Senare på kvällen kom mamma och åt med oss :D sen var det dax att sova .


sjätte Mars : massa bus med barnen på morgonen. vi byggde koja på nilos rum och busa där i . sen sov Nilo midda. vid 2 kom mamma och hämtade nellie som skulle få sova hos dom. När nilo vaknade kom Jessica och jakob. så gick vi till roro och handlade lite sen hem till oss igen och åt våfflor.  sen kom min pappi. Jessica och jakob gick hem och Nilo somnade. så kollade jag och pappa på Andra chansen.


Sjunde Mars : Nellie kom hem igen. så kom jessica och jakob så gick vi ut på en lång runda. Frst ner till slottscafeet, men där var knappt några fåglar som vi kunde mata. så vi gich mot stranden. stannade utanför konsthallen. där lekte barnen lite. sen gick vi vidare och utanför strand var där en jätte stor is plätt på gräset där busade barnen lite. sen vidare ner till stranden där det var fullt med hungriga fåglar. matade fåglarna sen fortsatte vi mot Granet där barnen fick leka ännu mer. Sen hem när det började bli mörkt och kallt.


Åttonde Mars : Var vi i skolan och på dagis igen. Vi startade antirasist veckan på skolan med en film/serie som heter rötter. om kunta kinte. riktigt intressant flm faktist. sen gick jag och hämtade barnen så gick vi ut i kolonin. massor av sn låg där fortf. tråkigt nog. så när vi började frysa gick vi hem.


Tolvte Mars : Jag har inte hela månaden memorerad i huvudet som ni kanske förstår. kollar fotona och minns där med haha. så dom dagarna jag inte fotat minns jag inte så bra vad vi gjort. iaf den 12 mars, Var i skolan . sista dagen på anti rasism veckan kollade på en dokumentär som hete "blåögd" ochså väldigt bra och intressant. Sen hem och städade lite. Barnen åkte till sin pappa efter dagis. Så på kvällen kom min syster, jessica & sara. Vi spelade yatzy och kollade smått på film. och kollade filmer och foto på datan. gick nog och la mig 3-4.


Tretonde Mars : Vaknade vid 10 ändå trots att jag la mig sent. Gjorde inte allt5 för mycke . jessica kom hit . Sen kom jossan så gick vi och handla och hämta pengar och så sen hem till mig igen. jessica och jossan gick hem till sig . och gjorde ve sig. sen kom jossan igen och en stund efter kom jessica med Bella & carro. och mat :p Sen kom Emma också . Vi började smått att dricka och kolla på Melodifestivalen. Sen tog det fart så drack vi och hade kul. sen stack vi ner i stan där det var efter ski. Träffade massa roligt folk. till sist hamnade vi på tages jag jessca och carro. hade riktigt kul sen vid 3 gick vi hem .


Fjortonde Mars : Vaknade rätt tidigt idag gen . Städade undan här och bakade muffins. sen vid 6-7 kom barnen hem igen :D fikade med muffins .  och nbusade en stund innan det var dags att sova.


Femtonde Mars :  Efter skolan och dagis träffade vi jessica och jakob och gick till granet. mawin och sara var också där :P Barnen lekte som bara den . sen gick jessica och jakob. så var vi kvar ett tag till och lekte. För att sen gå hem och äta och busa sen sova. 


Tjugonde Mars : Vi var på middag hos min pappa :) gott. Efter det åkte vi en rundag. Sen hem . Nilo somnade och Nellie var vaken ett tag till. vi satt och riktade på hennes rittavla. och hon börjar bli vätte duktig på att rita huvudfotingar och så. stolt man blir :D mysig kväll med Nellabella.


tjugoandre Mars : Nilo vaknade med tuppen så vi gick upp. och satt och läste lite böker nnan nellie vaknade. så åt vi frukost. Senare mot kvällen kom Sara och marwin hit en stund. och så lekte barnen massor. med bilar och böker och dansade :D dom är så underbara att titta på när dom leker allihopa.


tjugotredje Mars : skola och dagis som vanligt. Sen kom dennis och hämtade mig på skolan så hämtade vi barnen och åkte ut till järavallen och gick en runda. fikade lite. Hittade en koja som barnen ville stanna i antagligen föralltid om dom hade fått bestämma. men sen körde vi en sväng till. och sen hem och åt. och natta barnen.


tjugofjärde  Mars : Efter skolan gick vi till kolonin. påvägen kom mamma cyklandes och skulle också dit. Nilo fick prova åka cykel en liten bit och han tyckte det var jätte roligt :D Sen kom vi fram till kolonin. så busade barnen medans jag och mamma som vanligt på våren går och plockar lite i hennes trägård :D jag älskar att vara där ute. Sen cyklade mamma vidare och vi gick hem och åt lite .


tjugofemte Mars : Dennis tog nellie efter dagis. Så jag och nilo passade på att gå till lekplatsen med Jessica, jakob, Sara & marwin. Lekte i granet nån timme. sen gick vi ner mot stranden och mata fåglarna. Sen gick jessica och jakob. så gick jag och sara och barnen en bit tillsammans sen gick vi hem. åt och natta barnen



Detta inlägget blev nog alldeldes för långt  :P så jag avrundar här. få skriva mer senare så ni inte blir helt uttråkade.  några bilder får det bli också .











#1 - - Jennica:

Gud vad stora dom har blivit.

#2 - - PIaLia:

Härligt med nytt blogginlägg! Tröttnar adrig på att läsa dina inlägg!!! Puss

Till top