NellieNilo

hejsan

Allmänt Permalink2
Har varit ett lååångt uppehåll här i bloggen nu.
Ska försöka komma igång igen. men skolan har varit så otroligt mycke och långa dagar så man är helt  slut på efter middagar och kvällarna nu. Skolan går bra. Fortf en väldigt stor förändring i våra liv. två veckor är nu avklarade iaf :) Första veckan var vi uppdelade i 4 grupper med elever från olika klasser. ingen rolig vecka tryvärr. massa genom gångar och så. Och denna veckan startade vi med ämnena i dom klasser vi går i. MASSA antekningar test och genom gångar även denna veckan. huvudet är helt slut. Man har verkligen fått tänka. Ämnena vi har det första grund året blir Svnska , engelska, matte, Samhäll, Projekt & Data. jag går i en rätt så härlig klass. Med både min syster och min bonus syster :D skönt att ha nära människor med sig där :P Så, såhär ser det ut nu.


Dagis ? jodå dagis går bara bra för båda kidsen. Både lämning och hämtning går jätte bra. och Nilo är jätte duktig med dom andra barnen och ätning och sovning på dagis. Det som är jobbigt är Vägen dit och där ifrån.  dom bygger om vägen mellan vårt hus och dagis. så det blir att gå olika vägar varje dag. och tiden är knapp. Lämna barn och sen gå ut till skolan. vissa dagar är bättre än andra, som vanligt.  hämtningen är jobbig pga att båda barnen far iväg på olika håll. den ena vill stanna kvar och den andra vill bara hem.  men med tiden blir allt sånt bättre. det vet jag .


Annars då ? jo, jag tog tag i det lilla problemet med min hand och gick till doktorn efter 4 månaders ont.  han käånde och klämde på handen och sa till mig att ta ipren . tack för den så gick man hem igen 150 kr fattigare :P  Men han skickade en remis till en Hand gymnast eler vad det heter. så där var jag igår morse. Och jag kan säga att jag har ALDRIG mött en trevligare människa inom vården. hon var så underbart snäll och trevlig och förklarade på ett sett så man förstod allt. jag fick göra styrktest på båda händerna.  den onda = 30 kg stryrka, Och Vänster hand som jag inte har ont i låg på 40-41. Efter som jag är höger hänt så ska jag alltså ha ca 43-45 kg styrka på den onda handen. så det var en del som skillde. Fick en dags skena och en natt skena till handen. som nu sitter på hela tiden. hoppas verkligen att den blir bättre nu.



Sist men inte minst Grattis till Rebecca på 20 års dagen :)
Hoppas du fick en bra 20 års dag. trots du firar den lungt och mysigt med magen :D





Nä nu ska jag publisera detta och på börja ett nytt litet inlägg .  ha det fint.
#1 - - Cecilia - Bebis i december <3:

Skönt att allt går bra i skolan :)



Har inte Rebecca någon blogg eller något så man kan följa henne? =)

#2 - - Becka:

nog gammal bild =P visste inte du hade den på datan den får du skicka till mig sen :P hoppas allt e bra med er =)

Till top