NellieNilo

Dagarna går

Allmänt Permalink4
Dålig uppdatering här faktist.
om en månad har jag haft blogg.se i ett år. Välldigt besviken på mig själv som bara skrevit 174 inlägg  på 365 dagar eller vad det nu är på ett  år :P Skäääärpning, annars kan man ju lika bra lägga ner bloggen. och  ta tag i att skriva i sin vanliga dagbok tycker jag .



Iaf, några dagar har gått sen jag skrev sist.  Har varit med Sara varje dag om jag inte minns fel.  I söndes kom vi på att sara hade moppe :P så vi körde en runda efter att dennis kom hem och jag lagt barnen.  Min moppe ville tyvärr inte med mig, så vi körde till statoil med sara´s moppe. sen bara körde en runda.







I måndes,  Kom Jossan och Tindra och passade barnen, medans jag och sara tog moppen och körde till Center syd. Köpte en pippi dräckt till Nellie har velat köpa den så länge eftersom hon älskar pippi. men det har varit så fruktansvärt dyrt. men så hittade jag dräckten för 149 och håret för 75 kr  på ica maxi . svin bra. och mycke billigare än i leksaks affärerna. Sen gick vi inne på köpcentret en stund. hittade lite där också. sen åt vi mc donaldsoch sen körde vi hem i ös regn :P skit kul hade vi iaf hela vägen hem :P  jag var blöt som bara den genom jackan och allt.  Sen körde vi hem till barnen. så gick Jossan och Tindra .  Nellie blev över lycklig över den nya Pippi dräckten. kan avslöja att hon till och med gick och la sig med pippi håret.








I går,  gick vi bort till sara och snackade en stund sen stannade Nellie kvar och lekte med Cornelia. Så åkte jag och nilo med pappa och handlade mat på infarten.  Sen hem igen. så gick vi och hämtade Nellie. Sen när Nilo hade somnat kom Sara och Cece. så somnade nellie också . anars händer det inte mycke mer den dagen .



Idag har vi bara varit hemma. Jag ska sätta igång och städa lite.  och strax laga mat. Imorgon ska dennis på lång runda med jobb. Han ska köra något till Stockholm. så tidigt imorgon bitti åker han sen kommer han hem på fredag kväll. dom ska nämligen hämta något i stockholm också men det var inte klart från på fredagen så han över nattar där. och jag och kidsen blir ensama. skönt att få lite egen tid med dom eller så :P utan pappa :P  om ca 3 veckor börjar mina små bus frö på dagis. Sen efter inskolningen börjar jag i skolan :D  nä nu får jag börja här .
#1 - - Jennica:

Va fin hon e i sin Pippi dräkt, syns verkligen att hon gillar den.

Cornelia blev helt i eld & lågor när hon såg Nellie som Pippi. Hon ville oxå går ner till mormor & leka me Nellie när jag skulle jobba imorse, hon trodde verkligen att Nellie va kvar där då.

#2 - - Sara:

nä jag såg det på nätet för någon dag sedan. fick ett mejl att det hade kommit in höstkläder så va ju såklart inne och kollade direkt:P hehe. men såg det i kattalogen i också som jag fick i onsdags. ska bara fundera lite på om jag ska beställa 80 eller 86 :P hehe

#3 - - Malin & Neo:

Hann tyvärr inte :)

#4 - - tilda - änglamamma till Liam:

vilken fin pippi ;P

kul att du uppdaterar lite oftare.. läste din blogg dagligen innan. men som du sa, har det varit ganska glest nu.. hoppas ni får en trevlig helg. skulle ni komma in till hbg under helgen förresten? kram

Till top