NellieNilo

veckan

Allmänt Permalink2
I Tistes, gick vi iväg med nellie till dagis.
Sen kom sara och Marwin en runda och lekte på golvet och kollade på one tree hill. Mamma hämtade nellie på dagis. Sen vid 5 gick vi bort till pappa och han hämtade nellie hos min mamma. så Plundra vi granen. pappa ville göra det till en ny tradition, för barnbarnens skull. Så det var trevligt. lite godis och mys. Nilo fick burkis. Sen gick vi och mötte jossan. så följde Nellie med henne hem till mormor igen. För hon skulle sova där och sjunga för moster på morgonen . 



I onstes, Gjorde vi inte så mycke först. Myste och busa med nilo lite som vänt tillbaka dygnet igen :) och är den där underbara bebisen som bara skrattar och har roligt hela tiden. underbart. Sen vid halv 1 ringde dagis och sa att vi fick komma och hämta nellie för hon hade 38,8 i feber så vi traskade dit och hämtade henne. Nästan alla dagisbarnen var antingen sjukanmälda eller så blev dom sjuka under dagen och hemskikade. Hemskt. Iaf när vi kom hem så var nellie jätte slö.  hon somnade efter en halv timme hemma.  nilo sov också en stund. sen väckte jag Nellie och tog tempen på henne då hade hon feber på 39,7. Vi skulle igentligen på kalas till min lillasyster på hennes 18 års dag . men det blev inte så så jag var lite deppad över att missa det. sen började allt. Nellie kräktes i floder. 2 gånger först sen kom min pappa med en liten mer  med sugrör. den klunkade hon i sig men knappt 2 min fick den stanna. då kom den upp igen. Sen kräktes hon 3 gånger till så kom mamma med panodil och pizza. nellie älskar pizza och hon var ju tvungen att få i sig något. och hon åt pizzan . men hon var fortfarande jätte slö. den fick bli kvar ett tag. så nattade jag nilo och då somnade Nellie i mormors famn. 2 timmar senare vaknade hon när jag skulle ta en ny temp, och då hade hon 39,2. När hon då vaknade så kom all pizza upp igen. Och kräktes en gång till efter en liten stund såp gav vi henne vättske ersättning eftersom hon kräkt så mycke. och det fick hon ner . men kom upp efter en stund igen . sen fick vi i henne en flaska till efter att hon ropat efter vbatten . och då somnade hon . Stackarn. Jag blev så otrolig ledsen första gången hon kräktes. hon har aldrig varit så sjuk innan. så det var hemskt. att se henne ha så ont och hon var så ledsen . Min lilla flicka.


I torstes vaknade barnen först halv 5 Nellie kom in och väckte nilo. sen fick jag båda att somna om nellie fick lite panodil eftersom feber fortf låg på 39,2 och hjon var kokhet.  Sen hände det inta alls mycke . nilo sov mida och åt som vanligt och var jätte pigg in i mellan sovningarna.  Nellie var jätte slö och låg mesta delen i soffan och  disney channel och playhouse disney  rullades på tven hela dagen. Nellie sov några gånger. villket inte alls är likt henne . men kan förstå henne när hon är så sjuk. snuffan. Sen kom dennis hem vid 8 så natta jag nilo sen åkte jag med pappa och handla. nellie var pigg å kvällen och somnade lite senare idag.


Idag, Nellie har fortf feber men den är på 39,0 nu. och ingen midda har hon sovit idag. hon har varit i full gång. Och nilo likaså.  Annars har vi bara varit hemma idag. Dennis är och lämnar nellie hos farmor nu . sen ska vi lämna Nilo hos faster jessica. så blir barnlediga idag och inatt. ska nämligen på min lillasysters 18 års fest. Men det blir nog nyktert pga nellie att hon fortf har lite feber. så vi kan hämta henne om det blir dåligt igen. Så det ska iaf bli kul att komma ut lite träffa många av dom man umgicks med förr.


Nä nu ska jag göra i ordning mat till nilo och väka honom. Sen lämna han och göra ve oss.



lite bilder också .


#1 - - Jennica:

Awwe lille stackare, hoppas hon blir bättre snart

#2 - - Josefine:

Åh, stackars lilla Nellan! :( Så himla jobbigt att vara magsjuk, och jag förstår att det verkligen måste vara en pina att se sitt barn ha det! :(



Min mamma brukade alltid ge mig skorpor när jag var magsjuk som barn, det är ju ganska mildt och litet men alltid något för magen. Och när jag hade feber fick jag alltid en blöt och kall "trasa" (typ en liten tygservett, eller tygnäsduk) på pannan, så jag skulle svalkas ned. Så det är mina tips (om hon nu då äter skorpor vill säga).



Kram på er, hoppas hon är bra nu i helgen!

Till top