NellieNilo

Galet

Allmänt Permalink5
Det är galet hur Nere man kan vara ibland. Varför är man nere när man har allt man nånsin önskat och lite till. nä människan är nog aldrig nöjd man ska bara ha , ha och ha. Villken ålder måste man nå för att inte vilja ha mer?
Nä, nere kan man väll vara för massvis av olika anledningar. just nu är jag nog nere för att jag är så slut helt matt i hela kroppen och så less. Less på att ha en trotsig 2 åring som inte gör en ända sak man säger åt henne. En 2 månaders som bara skriker så fort man inte bär runder på honom. och en sambo som jobbar i ett annat land.(Norge). Min kropp värker efter allt bärande & mina stämband är snart uttorkade efter allt tjat om vad mitt lilla busfrö inte får göra. Mina ögon är svullna av trött het och tårar, som tyvärr faller då man känner att allting går imott en.  Ska livet någonsin bli lätt att leva? Finns det en tid i livet då ALLTING är bra?  Var finns energin när man behöver den ? ska man behöva drika kaffe för att klara några timmar extra innan man lägger huvudet i händerna ? Nej, vi är väll gjorda för att klara livets mottgångar så det är väll bara att kämpa på.
 

Idag : Har jag då som jag skrev innan snackat med dagis. Nu går jag då och funderar på om jag ska byta till ett dagis jag sommarjobbat på innan, trevlig personal och så ligger bra men dock lite längre ifrån där vi bor. men om man tänker på kommande framtid så ligger dagiset perfekt. Det är på vägen ut mott komvux eller örenär där jag funderat på att söka till nästa höst. Iaf, mamma kom hem till oss vid halv 3 så hon tog  Nellie  medans jag och nilo gick till MVC på efter kontroll. men någon kontroll blev det inte som tur. inte än. Vi pratade om prevatimedel, just nu skulle jag bara vilja sterilisera mig. jag har en pojke och en flicka. det är väll mångas dröm. och jag har altid sakt att jag bara skulle ha ett barn för att jag själv som liten tyckte det var "pain in the as" med ett små syskon. men det blev ett barn mer än vad jag hade planerat. så nu är jag färdig. men någon sterilisering blir det inte. 25 ska man vara för det. och tills dess kanske jag har ändrat mig . men det tror jag knappast. Det får iaf bli hormon spiral i 5 år tror jag det var. Så jag hoppas verkligen att det funkar.  för några p-piller ska jag inte ha. domk är så lätta att gjömma och p-stav "No way",  Plåster är jag ur dålig på att hålla på mig. pillar alltid av det efter någon timme. då skulle man bett dennis sätta det mellan skuldrerna där man inte når det.  osv. nä men det fick bli spiral nu. så slipper jag tänka på det och kanske om jag har tur slipper jag mens också :) Jaojao. sen när det mötet var över gick jag hemmåt men träffade emelie och sarah på vägen så jag stod och snacka med dom en lång stund. sen hem. . nä nu slutar jag skriva för idag, ska gå in och somna brevid min lill kille.  ha d fint .
#1 - - jessica:

Vet att det är jobbigt att vara ensam med flera småbarn helt ensam!jag har ochså varit med om det jessie!=)det e inte en dans på rosor precis!men med tiden blir det enklare barnen växer upp och kan ta hand om sig själva!jag är nästan där nu *pust'=))Mio ska bara växa typ 2 år till sen blir det mycket mycket lugnare!tur e väl det!ja jag passa ju era barn i helgen och märkte först då hur lyxigt jag har det med mina 4 barn!haha det var ingen dans på rosor att ha alla mina barn plus era två i fredags!jag märkte vilken lyx jag har med så pass stora barn som jag har nu!jag var helt svett!jag sa till dennis att jag tar bara ett barn nästa gång spelar ingen roll vilken!=)eller så kommer jag hem till er och passar utan mina barn för nellie o mio var extremt vilda här tillsammans nämligen!HJÄLP säger jag bara!tur var att jag hade marcel och sara som hjälpte mig annars hade jag inte klarat av det!hahaha...ring mig o0m du vill jag tar nellie över en dag för då gör jag det!och du?jag lovar det blir bättre med din situation!du måste bara skaffa lita rutiner!=))puss o kram faster jessica

#2 - - Lollo mammas kompis:

Ibland undrar jag om du kan radera inläggen ?

Hoppas det med detta iallafall ;O)



men jag har inget mail till dig så såhär får det bli, skämmas får ni andra göra, det har jag slutat med ;O)

såhär är det jag vill få sagt:

Spiralen är toppen min kunde sitta i 7 år & jag slapp att vad lingon veckor heter Yeeepeeeee !

men nu kan ju inte jag vara still, som man skall TANT & Allt i dina ögon.

Jag skulle var alite hipp & inne & skulle en dag hoppa studsmatta med mina barn hm LOVA gör inte det !

då kan man tydligen hoppa ut den !!! ???

iallafall jag men så är man väl som en gympa sal därnere Fniss*



det gick ett par år & nu förra året här Down Under så skulle jag åter igen vara den där coola mamman som man vill vara & hoppade bomben med Erik i poolen,,,

hm det skulle man inte heller gjort så för 2a gången hoppade jag ut min hormonspiral SUCK ;O)



sen fick det pga av andra saker trassel bli pinne i armen H-Vete det gjorde omt i tva veckor (otur) men nu är jag rätt nöjd även om det är rätt snuskigt då man känner den väl.



aja detta var ett utskick ur en tants dagbok & tar du bort detta inlägg förstår jag dig mer än väl !



Kram du fina jag tycker du är en super mamma !!!

överväg stort detta med sterilisering.

tro mig jag som blev änka inte ens 28 år....

men vet aldrig gumman.



lev idag & du & din familj kämpar så med era underbart ljuvliga barn, sötast !



Kram Lollo

#3 - - Josefine:

Jobbigt detta. :( Men det ordnar sig med tiden, det gäller att hålla ut. Du är stark som klarat dig såhär långt, Jessica. Var stolt över dig själv som tar hand om barnen ensam om vardagarna. Du gör ett bra jobb!



Visst känner man sig otillräcklig ibland, men så är det, och det går ju oftast över. Du kommer att få hellyckliga dagar, där allt går som på smort, men de lite jobbigare dagarna finns ju där med... Det är ju dem som gör de lyckla dagarna extra bra! :)



Hoppas det lättar lite snart, kram!

#4 - - My Josephine:

Behöver du stöd eller hjälp eller något alls, så bara säg till så finns både jag och mimmi här! <3

#5 - - PiaLiaLottaPotta:

Så goa kommentarer du fått här! Och gumman, du vet att mojjan gör så gott hon kan! Love you!

Till top