NellieNilo

Julen

Allmänt Permalink5
Jaha, då har vi kommit så långt att alla börjar förbereda sig inför den magiska månaden december. December är ju faktist en av dom mest händelserika månaderna på året. Vi firar söndagarna som då mera kallas Advent genom att tända ett ljus i december mörkret. Vi firar En skönhet med ljus i håret följandes av tärnor, stjärn gossar och tomte nissar, Närmare bestämt Lucia, Även den dagen är ju fylld av ljus och glädje i december mörkret. Vi bakar pepparkakor, lussebullar & Jul godis, Man pysslar och gör fint i hela hemmet, sätter upp julgardiner och ljus stakar Tomtar och klär granen. Man ser folk på gator och torg med kassar fylda med julmat och julklappar. I alla fönster hänger Antingen Jul stjärnor eller så står där Ljus stakar. Man blir Glad av att se alla fina ljus runt om kring när man är ute och går dom som lyser upp hela stans fönster. Det ända som fattas här är väll den vita snön som ska ligga på husens tak och på alla trädens grenar och i pulka bakarna ska där springa barn upp och ner med pulkor och skratta och ha roligt. Julen är fin på alla dom underbaraste sätten. (Tycker jag.) Många familjestunder blir det också och det är väll bara såååå häärligt ??? För att sen på julafton slå sig ner framför tven tillsammans och kolla på kalle anka och Äta gott och öppna julklappar. för att inte glöma att tomten kommer. Då man ser glädjen i barnens ögon, för vissa barn är det skrämande med tomten. Men inerst ine vet dom att han kommer med något roligt.

Gör som linnea och lägger in lite Jul bilder från 2007.




Kommer nog fler gammla bilder från december 2007 i kommande inlägg under december :)
#1 - - Carrolixeen:

gud så fint julkort :)

#2 - - Alexandra:

Tack för tipset :)

Jag köpte sån kräm för bröstvårtorna på apoteket , har redan gjort skillnad :D

Gör inte lika ont längre för hon vill inte ta när jag har skyddet på alla gånger men nu är det inte outhärdligt utan iallfall :D

#3 - - Alexandra:

Nej sluta amma vill jag absolut inte , då biter jag hellre ihop haha .

men nu har hon ju snuttat så mycket så det är därför , men nu är hon glad i nappen igen tack & lov :D

#4 - - Alexandra:

Tack , grattis till er också på 5 månaders dagen :)

Jo det var det värsta med hela förlossningen för min del , var inte så mycket jag behövde sy men det tog 1 timma & dom höll på & konstra tyckte jag haha.

Att föda är lätt match mot sys , ioförsig stack dom igenom nålen när bedövningen släppt också , det gjorde ooont ;)

#5 - - PiaLia:

JAg hann aldrig skriva kommentar till detta inlägget igår! Men ååh vad du får denna stressiga julemånad att låta såå himla underbar!

ÄLSKAR DIG, och tack för att månaden med ens kommer att mötas med glädje av mig!"

Till top