NellieNilo

Svenska hjältar Galan 2012

Permalink0
Måndagen den 17 December.
Började med att vi packade klart det sista. och sen åkte vi till malmö (sturup) där vi skulle ta flyget ifrån till stockholm. med två helt ivriga barn. Vid 10.00 lyfte vi och var framme i bromma vid 11.05.
 
när vi kom fram stod där en chafför med mitt efternamn på en lapp så det var bara att följa med honom. därifrån fick vi åka taxi till hotellet. på sergel plaza bodde vi. Där mötte min mamma och syster upp oss. och sen gick vi upp och packade upp. klockan 13.00 kom en ny taxi och hämtade oss för att åka till opera huset.
 
Väl framme på Operan fick vi halsband med en bricka på som visade att vi fick vara där inne. och sen fick vi följa med till green room. där bjöd de på frukt, kakor och dricka och så. sen kom de med manus kort till oss om vad vi skulle säga och så. sen väntade vi en stund innan vi fick på oss myggor och sen var det dags för genrep på scenen. känndes jätte nervöst trotts att det inte var Carolina vi skulle öva med utan en annan tjej som skulle spela carolina. och när vi kom ut på scenen så stod mark levengod där. så när vi kom upp så presenterade han sig och sen fick vi ställa oss i våra positioner och säga det vi skulle säga. vi gjorde det två gånger och sen fick vi gå av scenen igen.
 
Sen kom en ny taxi och körde oss tillbaka till hotellet så vi kunde göra ve oss och så. min mamma och syster var kvar på hotellet. så de försökte stötta oss lite när vi var nervösa. sen beställde vi lite mat på hotellet. och duschade och gjorde ve oss- sen var det bara att vänta på att tiden skulle gå. Kvart i 7 kom en taxi och hämtade oss igen för att köra oss till operan och den riktiga galan.
 
nu var det jätte nervöst. Dennis var nog mest nervös av oss alla. barnen satt och snackade med husbandet ett tag och "tomten" ett tag. sen var galan igång och vi kunde se där inne i green room vad som hände på scenen där ute. sen var det vår tur och vi fick myggorna på oss igen.
 
Först spelade dem upp filmen som var inspelad med skådespelare. Sen kom Carolina in på scenen. och det var super viktigt att vi höll oss bakom draperierna så inte carolina skulle se oss. Sen pratade carolina och mark levengod lite och sen sa han jag vet några som väldigt gärna vill tacka dig och det är familjen lejonquist och de är här. sen fick vi gå ut på scenen och mina ben har nog aldrig skakat så mycket i hela mitt liv. och det ända carolina sa när vi kom ut var ni luras haha.( jag hade fått ljuga för henne här hemma och säga att vi inte kunde åka dit för att jag inte fick ledigt från skolan.)  sen skulle jag ge henne mitt tacktal. jag var så nervös att jag darrade i rösten och det lät som att jag skulle börja gråta. men det blev väl ganska bra ändå. Sen skulle nellie säga sitt till carolina. och när man stod där brevid henne så hörde man inte vad hon sa alls så jag frågade nellie -Va sa du? så sa Nellie - Men jag sa ju det hahaha sen överlämnade hon priset till carolina. och sen fick carolina veta sitt andra pris och det var mentorskap inom brandkåren och en resa till new york. Sen fick vi gå av scenen igen. vi hann inte prata så mycket med carolina innan de drog oss på vars ett håll.
 
Sen fick vi gå upp på lektaren och se resten av galan där ifrån. efter 1½ - 2 timmar var barnen jätte trötta och lite gnälliga. så vi gick och hämtade våra jackor och gick ut i friska luften en stund. sen var galan slut och vi gick och hälsade på carolina lite snabbt. och träffade även en massa andra svenska kändisar. nellie gjorde high five med en massa. bla wallander och maja från the sounds. isen  vi fick åka taxi hem till hotellet igen och min mamma och syster som hade sett galan också, körde tillbaka till landskrona. när vi var på väg hem somnade barnen direkt och vi låg och kollade lite på tv innan vi också somnade.
 
En mycket händelserik dag. en upplevelse som vi nog aldrig kommer att få uppleva igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top