Nyårsafton

Nu är 2012 Slut och jag kan tycka att det till störst del har varit ett underbart år :)
 
Egentligen undrar jag vad det är som gör ett år till extra bra eller rent förjävligt?
Visst det kan vara döds fall som gör det förjävligt, skilsmässor, sjukdomar och annat. men blir det verkligen bättre för att man går in i ett nytt år?
 
Och det som gör ett år till ett bra år är väll när man slipper dem här ovan och livet bara flyter på och saker går bra. Men vad är det som säger att saker och ting inte kan gå bra även det kommande året.
 
Jag tror att vi har alla lättare att dra en slutsatts när man kommer till Nyårsafton och ett år tar slut . Det är som att ett kapitel i en bok avslutas och ett nytt börjar. Man vet aldrig vad som ska hända men man säger ändå alltid "hoppas detta året blir bättre än förra året"
 
Förra året började ja träna det varade två månader sen var det annat som kom ivägen och man tyckte att tiden inte fanns till. Okej detta året ska jag röra på mig mer säger man (när man sitter i soffan med en påse chips och en läsk på bordet lixom). Vad är det som gör att man en dag sätter ner foten och säger nu får det vara nog nu tar jag tag i det. 
 
som här om veckan var jag ute och handla provade ett 20 tal kläningar och inte en enda satt som jag ville. På kvällen där låg man och grubbla och tänkte nä nu måste jag göra något åt detta. jag ska ut och gå. laddar ner en tränings app och går ut och fixar första målet. så kommer helgen och lite lördags godis kan man väl äta. och så var man soffpotatis igen.
 
 
I alla fall tillbaka till Nyårs afton.
Klockan 14.30 började jag jobba. vi fixade inför nyårsfirandet med våra boende med välkoms drink och god mat och efterrätt. De som jobbade innan oss hade gjort super gulliga kuvert med våra namn på och i kuveret låg menyn och ett ordspråk.gulligt. Klockan 20.00 fick jag gå ifrån och åkte hem till Sara och Krunk där Dennis och barnen redan var. De hade också ätit gott och skulle precis äta efterrätt när jag kom. Barnen busade och efter en stund gick vi ut med barnen och smällde lite fast klockan inte var 12. Sen kom även sjöbbe och så tog vi fram ett spel och spelade :D
 
Tio i Tolv gick vi ut. Utanför stadshuset hade de riggat upp en scen där det sjöngs nyårs musik. och kommunen hade fixat ett stort fyrverkeri kalas vid vatten tornet och det såg vi bra där vi stod. Sen sjöng de happy new year på scenen och klockan slog 00.00. vi kramades och önskade Gott nytt år. och sen gick vi tillbaka upp till sara och krunk. Alla satt vi med mobilerna och ringde runt och skicka sms som man oftast gör nu för tiden. 
 
 
Det var ett väldigt bra nyår måste jag ändå säga.
 
 
GOTT NYTT TVÅTUSENTRETTON


Kommentarer
Pia

Visst är det så! Sitter här med en lapp om en gratis veckas träning på 24/7. Men så läser man det finstilta! Men måste träna när receptionen är öppen... Och man måste betala 199kr i startavgift! Haha! Men jag håller med dig gumman! Det här ska bli ett bra år!

2013-01-20 @ 11:05:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0