NellieNilo

the famous Padda

Allmänt Permalink0
Nu är jag delägare till en ipod. ja för delägare kan man väll kalla det när skolan fortfarande äger en tredjedel av den haha. iallafall så fick vi betala en del av den idag när vi fick den. Väktare och grejor var där på skolan när paddarna delades ut. dem tar det på största allvar det kan vi vara säkra på. Egentligen är det ingen märkvärdig sak för en som redan har iphone. det är en förstorad iphone, för utom ring funktionen då på iphone. jaja vi får väll se hur detta går som sagt. på måndag blir det ipad kurs på skolan och vi ska  ladda hem en massa appar som behövs till skolan. 



 livets tråkiga gång.  för tillfället känns allt bara så himla tråkigt när man sätter sig ner för att skriva blogg. vad ska man skriva idag som man inte skrev igår dagarna ser ju i princip likadana ut nu för tiden. Dagis, skola, hem, äta och  sova. Den senaste tiden har jag varit riktigt trött kunnat somna vid 8-9 på kvällen och sen förover jag mig ändån. vad är detta ? förr när jag gått och lagt mig vid 9 så har jag vaknat morgonen där på vid 6 och varit så himla pigg. det måste vara vädret. Det är så fruktansvärt kallt ute att man vill stanna under täcket hela dagarna och inte göra ett skit alls. men det funkar ju inte så tyvärr. och därför blir det många försovningar på morgonen. måste skärpa mig hehe.



Fågel kvitter och vår tecken. Ja, alltså fast kyllan drar in över landskrona med storm steg så har jag sett en massa vår blommor. Vinter geck, snödroppar och början till krokus. knoppar på buskar och gröta gräsmattor. Och idag när jag satt hemma hos mimmi så lyste solen och fåglarna kvittrade den där ljuva stämman som dem bara gör på våret. UNDERBART säger jag. hade man fått fånga en sån fågel så hade jag velat ha en sån i varjerum sjungandes året runt. blir aldrig trött på det ljudet och så går det något sorts lugn genom kroppen när man hör det. eller det är kanske bara jag som känner så? tiden går fort och vi är snart inne i februari månad. fortsätter det gå så här fort så är det snart Sommar.



Sommar, sommar, sommarjobb. Japp nu i februari är det dags att söka sommar jobb. och tyvärr får det bli ett nytt ställe i sommar då mitt älskade boende lägger ner nu i februari. Men det ska nog gå bra. jag hoppas och önskar att jag hamnar på något nytt demens boende. jag trivs verkligen med det. Åhh gud vad jag kommer sakna alla på det gammla. nu är det dags för sängen. natti natti




Jag och mimmi
Till top