Nyårsafton

Nyårsafton... Dagen började med frukost sen städning och tvättstugan. Städningen tog en bra stund då barnen vägrade städa sina rum. istället sprang dem runt i hela lägenheten och stökade upp mer medans vi sprang efter och plockade undan.


Eftermiddan bestod av matlagning. Gjorde kaslergratäng och sallad, det tar ju sin lilla tid och lagom till maten var kvar så kom Sara, Krunk och Marwin hit. Vi satt och snackade lite innan riset var klart och barnen började eka direkt. God mat och mycke skratt runt bordet. Barnen tyckte det var jätte roligt att ha nyårs hattar. Sedan sprang barnen iväg och lekte igen och Dennis och krunk körde iväg en runda och hämtade saker.


Tiden går fort när man har kul. fast tiden gick väldigt sakta när dem var iväg så jag och sara satt och snackade en stund. och precis när vi skulle dra fram vårt berömda skip-bo så kom dem. Så spelade vi ett annat kort spel istället Gin och Rom tror jag det hette. tog ett tag innan man kom in i spelet. massa kort att hålla reda på :P Och där satt vi och snackade och spelade och hade trevligt. Barnen kollade lite på film men lekte mest. Spelet varade i flera timmar och vipps så var klockan nästan 12..


Tolv slagen... 10 i tolv började vi klä på oss och gick ut. Min mamma kom också då.  Krunk tände deras raketer och barnen var lite skeptiska i början trots att dem hade hörlurar på sig, så tyckte dem att det lät mycket. Men så tog vi fram tomteblossen och det tyckte dem var jätte roligt. Nilo och Marwin höll i tomte blossen och dansa runder och skrattade. Nellie satt i mammas famn och tittade på och jag och sara sprang runt och tog foto och filmade :) haha var jätte fint att stå utanför oss och kolla ner mot torget på alla raketer. Sen åkte mamma hem och en liten stund efter åkte sara, krunk och marwin hem.


Jag och min lilla familj gick bort till kaj-kanten och tittade ut över danmark där man såg rakeret längst hela vägen. som en horisont av massa fyrverkerier. fint , men för himla kallt så vi gick in och la oss och Den 1 Januari 2012 :)


Vi hade en super trevlig kväll och här kommer lite bilder på kvällen :D















Tolvslaget mot torget.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0