NellieNilo

januari

Allmänt Permalink2

Träning, jobb och lov. Januari har väll börjat bra. Första dagen på året drog jag och jossan igång träningen på fitness 24 :D underbart men lite tränings värk här och där efter åt. andra dagen jobbade jag natt. Och dagen där på blev det träning igen på kvällen. sen blev det uppehåll två dagar för att jossan skulle jobba. Den 1 Bestämmde vi oss här hemma också för att lägga ner allt skräp mats ätande och coca cola osv. den enda synden denna veckan har varit ett glas julmust. annars har vi satt igång och ätit bättre hälsosammare mat. Nu blir det lördags godis och så vidare. endast på lördagar nu alltiså.


Och lovet är snart slut.  Nu har vi snart haft lov i 3 veckor, bortsett från några jobba dagar. Under dessa vinterlov brukar det vara snö. så att man kan vara ute med barnen i snön och åka pulka och bygga snögubbar men inte en enda snöflinga har vi haft dessa veckor. Istället har vi fått stormar efter stormar och väldigt blåsiga regninga dagar så man mest hållt sig inne. Jag längtar så mycket efter våren nu så man kan springa ut på lekplatser. gå långrunder och bara njuta av att det blir ljusare och värmare. Men nu är snart lovet över iallafall och på tisdag börjar en ny bättre termin på skolan. detta året är mitt och inget ska gå fel eller stå ivägen för mig och min skolgång :D bara att ge järnet. Har dessutom hittat mitt projekt arbete till skolan denna terminen så får hoppas att mina planer blir lika bra när jag väl gör det.


Helgen är snart slut den med. Igår var det fredag och jag jobbade från 07:00 -14:00 sen hade jag rast 2 timmar åkte hem och åt och sen tillbaka till jobb och jobbade 16:00 - 21:30 Sen gick jag hem till Jessica G, så väntade vi på jossan sen åkte vi ner till fitness 24 och tränade. ganska hårt pass. Jossan stack vid elva och jag och jessica kämpade på ett tag till Sen gick vi till henne. jag tog min cykel och cyklade hem.

Idag Lördag Har dennis varit iväg och kört cross. och jag och barnen har städat en del. När dennis hade kommit hem och barnen hade städat klart ett rum så åkte vi och handlade lite lördags godis för att sen åka hem till Sara, Krunk och Marwin. Där blev det god middag och några runder skip-bo och massa snack som vanligt. Barnen kollade på filmen UPP en stund och åt lördags godis sedan lekte dem ett tag till medans vi speladeett tag till. Sen var klockan halv 10 och vi åkte hem och nattade barnen och nu har jag precis kollat klart på filmen dumpad och dennis sover hihi :D


Imorgon är det söndag. då ska vi inte göra mycket mer än att plundra granen  hos pappa. ja och på kvällen ska jag träna igen med Jessica och Jossan :D

#1 - - PiaLotta:

Ni är så himla duktiga! Nu jädraranamma! Ni kommer till att smälta bort inför beach 2012!

Massa puss o kram till er!

#2 - - PiaLotta:

Förresten så fin bild på barnen uppe i din blogg!!!

Till top