22 januari

jaha, nu är snart Januari över också. månaderna går verkligen fort. och först nu i Januari fick vi lite snö. kommer väll mer och mer nu i dagarna. Idag har vi iaf varit ute i "snön". byggde en mini snögubbe. och barnen var överlyckliga för det pytte lilla vi fick. skönt att dem kan glädjas åt det lilla iallafall :P hehe.

 Helgens bravader nu då.  Tja, det har inte hänt allt för mycke. Hade lite jobb på torsdagen och fick mig två extra dagar till så både fredes och lördes har jag jobbat på mitt älskade boende som snart läggs ner :( I lördes hade jag ävem delad tur och jobbade därför Heeeela dagen började 8 på morgonen, och vid 13 hade jag rast gick ner till city gross i ör regn och snö blask plus stormiga vindar.  Fick handlat lite där sen vidare till apoteket. och sen hem en snabb runda. Sen tog jag bussen till Elvira och Daniel och träffade deras mega söta lilla son Melton. Pytte liten var han ju. lämnade lite saker och sen fick jag springa iväg till jobb igen och jobba hela kvällen också . och inte nog med allt jobbande där sen kom jag hem vid halv elva och började städa lite och vips så var klockan 2 på natten.


Söndagen är väll egentligen vilodag. Ja inte här iallafall :P fick dock lite sovmorgon av dennis. Sen stack han iväg och handlade och jag slumra till och vaknar av att där är full show på gården. det snöade ju ute och barnen tog första bästa chansen att ta på sig och sticka ut. baaaarn alltså. men som tur var grannarna på gården. så när vi hämtade in barnen så följde grann-flickan med upp till oss. så busade barnen och kollade film. Sen gick vi ut och byggde en liten snögubbe som sagt. sen kom grannarna och hämtade sin tös och så började vi städa allt här. dammsuga och torrka golven. sen kom Sara och Marwin och Dennis stack iväg med Krunk. Barnen lekte ett bra tag sen ville dem kolla film. Jag och sara spelade Skip-bo hehe som vanligt och snackade en massa. trevligt, trevligt :D annars har vi inte gjort något mer idag. 

För övrigt: är det skolan som står på toppen typ. det har väll inte riktigt satt igång helt på riktigt än. För Nu när vi började fick vi veta att vi inte ska ha böker i mer än två ämnen nu.  För nu ska allt gå igenom Ipad. Vi ska alltså köpa vars en ipad på onsdag hela klassen. det blir en spännande termin. hoppas bara allt går som dem tänkt med paddan. Annars är det träning som håller mig syssel satt varannan dag. Med jessica och jossan som jag nämnt tidigare.






Kommentarer
Pia

Snögubben är såå fin! Spännande med Ipaden! Ska bli skoj att se en sån!

Kramis

2012-01-24 @ 00:19:47
URL: http://piaviktigt.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0