NellieNilo

December, julens månad :)

Permalink2

December började med lite snö under dagen den förste december. Och då kände man på sig att december kunde bli en bra månad. Det 1 dec var jag på jobb och hade lite jul mys med de boende. Sen hade jag jouren på natten.

När jag vaknade den 2 december, vilket som också var första advent. så låg snön fint på marken, en decimeter hade det nog kommit under natten . Underbar känsla att vakna upp till ett så vackert vinterlandskap utanför fönstret. Kunde inte gett en mer jul känslor än det gjorde. Kl 9.00 slutade jag och gick hem och åt en riktigt mysig jul frukost med familjen. Efter det tog vi på oss alla vinter kläderna och stack ut i snön.

Sen mötte vi upp Sara, Krunk och barnen för att åka pulka i V-fäladen. Barnen hade riktigt kul. Men lite kallt för oss andra som bar stod där och tittade på. Sen efter allt pulka åkande åkte vi och handla och sen fixa vi ett litet litet julbord här hemma :P

Sen fram mot kvällen gick vi ner till stan på julskyltningen. Barnen tog julkort tillsammans med en tomte. Sen gick vi och träffade Sara och Krunk igen. Dennis Krunk och barnen åkte häst och vagn runt stan medans vi andra stod och snackade. När dem kom tillbaka gick vi och hämtade julfotona som var klara. Sen gick vi en runda på torget träffade min pappa och Carina. Sen sprang vi mer eller mindre till bilen och åkte hem.

Tände första ljuset i adventsljus staken och åt pepparkakor, clementiner och drack julmust och kollade på en julfilm så klart :) bästa helgen på länge.

#1 - - Malin:

Jag tycker att du har helt fantastiska barn och du verkar vara en fantastisk mamma. Har följt dig till från och till i 3 år tror jag. Jag hade önskat att du bloggade lite mer. Superfina!

#2 - - Rebecca:

Har följt dig hur länge som helst. Satt och kollade på TV4 nu och såg direkt att ni skulle vara med där! Det kommer jag titta på :) Ni är starka som tog er igenom allt den dagen!! Styrka till er!

Till top