NellieNilo

Tjugoandre Maj Tvåtusenelva

Allmänt Permalink2
Helgen har varit helt Underbar faktist :) I fredes Åkte vi ut till kolonin och grillade och mös. Sen åkte dennis och Nilo hem till honom för att ha grabba dag, dagen efter. Jag och Nellie stannade i kolonin. Nellie somnade till Ariel filmen på datan och jag låg och mörs med daisy (mammas katt) som vi var där för att passa. Daisy klättrade upp på mig och lade sig till rätta och började spinna och försöka sutta mig på halsen. och då vill jag bara till lägga att så gör hon aldrig på någon annan förutom min mamma då. Och eftersom att hon var beräknas att få katt ungar villken dag som hälst så tänkte jag det är nog dags nu då . Jag ringde dit Saara som hade suttit där med min mamam några kvällar innan för att se när daisy födde. så jag ringde och sa att det nog var dags och då gick Daisy ner till lådan som min mamma hade bädat till henne lite. hon la sig där och sen började hon jama efte mig. så jag satte mig hos henne och sara kom .


Egfter en stund såg vi hur hennes mage gick upp och ner i vågor. och så tittade vi på varandra och sa nu är det på G, nu är det dags. Och mycke riktigt efter en halvtimmes värkar så kom en liten sötnos ut en svart/grå liten kisse bebis Ganska exakt 30 min efter kom där en liten röd bebis. och efter yterliggare 30-35 min kom en liten beige en. och sen tog det lite längre tid för den fjärde att komma ca 40 min och sen var vi helt slut både jag och sara efter att bara suttit där i timmar och sett bebisarna ploppa ut ur daisy klockan var närmare 5 på morgonen. så jag somnade så fort mitt huvud nåde kudden i soffan. Sara stack hem och sen väckte nellie mig vid 9 och sa - mamma, mamma, daisy har fått alla kisse bebisarna. så sa jag yrvaket hur många är där. så räknade hon. 1, 2, 3, 4, 5, 6 och sju. Jag reste mig om snabbare än blixten och utbrast Vaaaa? sju stycken?. gick bort och kollade i lådan och där låg 5 små katt ungar det andra hon räknade var daisys lurviga bak ben. hahaha.  men en liten grå till hade där kommit efter att vi hade lagt oss.


Sen gick jag och nellan och handlade frukost och sen åt vi fransbrömacka och drack oboy och bara njöt över att sitta ute och äta frukost :) Sen kom sara så satt vi och snackade en stund sen hade vi bestämmt oss för att göra något för min mamma som befann sig i stockholm hela helgen. Så vi började rensa rabatter klippa gräs. dra loss en massa ogräs och snickrade ihop en fin trappa. Vi gjorde verkligen supper mycket. sen kom dennis med mat så åt vi och fortsatte lite sen körde sara hem och vi andra övernattade i kolonin. Barnen tog mormor´s säng och jag och dennis tog vars en sida av soffan så kollade vi film efter att barnen somnat och sen somnade vi också.


På söndag morgon stack dennis iväg tidigt. jag och barnen käka frukost sen kom sara igen . och så började vi lasta hennes bil med massa saker som skulle till tippen. vi fyllde bilen två gånger med en massa skit. sen fortsatte vi att fin slipa på rabatterna och gräset osv. Stadade inne i stugan och utanför staketet. Sen Fram mot kvällen kom våra stora pojkar och grillade med oss. precis när köttet var klart typ så började det spöregna och blixtra och åska men maten blev riktigt bra ändå så vi åt gott och sen spelade vi skip-bo. Jag vann :) haha sen sara sen dennis och sist nybörjaren jimmy :) Sen körde dom hem och det gjorde vi också . och det var ganska skönt att komma hem efter en hel helg´s slitande i trädgården. 


Men vi har haft super mysigt hela tiden ocxh har verkligen njutit av väder och sällskap och allt. bilder kommer nog om en stund :P
#1 - - Jennica:

Jätte fint har ni gjort där ute. Jag brukar gå förbi hennes koloni nästan varje dag till & från dagis

#2 - - PiaLotta:

Ja jisses alltså vilken chock när jag kom hem från Stockholm! Jag gick runt med ficklampa i trädgården och var alldeles våt i ögonen av lycka! Jag kan bara inte fatta hur ni har hunnit allt detta! Helt magiskt!

Tusen miljoner tack finaste!

Till top