NellieNilo

10 Maj

Allmänt Permalink4

Varit i skolan idag. Ganska så segt faktist. känns som man bara är där nu för att det ska vara så.


Vid 4 hämtade jag Nilo på dagis. Så gick vi hem en liten stund innan dennis och nellie kom och hämtade oss. så körde vi ut barnen till mamma i kolonin. Så att vi skulle kunna kolla på Lägenheten i lugn och ro och så .


Så klockan 5 kollade vi på lägenheten nere vid ven terminalen. Det var kanske inte direkt vad jag hade tänkt mig. Men det är svårt och veta nu när den är totalt ner riven för att total renoveras. Men efter många om och men och lite velande så har vi bestämmt oss för att ta den.  så imorgon ska vi ringa ner där och säga att vi vill ha den.


Tyvärr är där några små nack delar med den och den största nackdelen är att jag är ingen morgon människa alls. Och nu kommer det att bli mycket mycket längre till dagis och skola. Antagligen bussresor på morgonen. Jag får väll helt enkelt lägga om min livs stil och gå upp 2 timmar tidigare och gå och lägga mig några timmar tidigare.


Sen är det som komemr vara vårt sovrum är pytte litet, vi ska nog vara glada om vi får in en säng där. och så är Den ena väggen sne där vilket är lite dumt. och i storarummet står det en STOR gammla kamin. Kanske inte alls min stil. Men men och sen tyckte jag att fönsterna var pytte små. Men man kan inte få allt här i världen får vara glada att vi hittat en lägenhet som kommer att bli fin och hem trevlig när vi flyttat dit. och så kommer vi ha bra grannar. Nämligen dom som tipsat oss om den. Sara, Krunk(stefan) och Marwin.


Så det blir säkert bra. Nu ska man som sagt bara vänja sig vid tanken på att bli stads bo.  Och så får man börja packa ordentligt. Jag har packat en stor låda och 4 små. nu ska det bara sortera ALLT och kasta det vi inte ska ha med oss och ja en massa som ska göras nu dom kommande månaderna. Lägenheten är inflyttnings klar i Juli. Och min lägenhet går ut siste Juni . så en och en halv månad på mig att fixa denna och flytt städa. Nu ska jag krypa ner hos älsklingen och sova.

#1 - - emelie johansson:

är du o dennis ihop igen?:) Grattis:) Va kul:)

#2 - - Malin:

gärna (: Jag har läst mycket om det så kan en hel del. Det jag inte riktigt vet är hur jag skulle kunna sätta fast blommorna på sidan av tårtan så att dom stannar. Det kanske hon vet något om?



Kram

#3 - - Malin:

Ja men då vet jag vad det är för något. Får beställa hem det i nästa runda :)

#4 - - PiaLotta:

Malin! Funkar finfint med äggvita också som lim!

Hoppas det löser sig med lägenheten jessica!

Kramis

Till top