NellieNilo

Sol idag också :) 19 April

Allmänt Permalink1

Gick upp vid 8 idag . Åt frukost och sen tog vi på oss och promenerade ut till Kolonin.  vi kom ut där vid 11 typ. Barnen sprang och drog ut cyklarna direkt och cyklade fram och tillbaka i gången. Jag Fortsatte på projekt rabatterna. Planterade några blommor som mamma hade glömt bort att plantera så dom såg helt trötta ut men med lite toch av mina gröna fingrar så stod dom i blom några timmar efter. Nellie och Nilo hjälpte mig att sätta fröer i blom lådorna, vilket jag kommer bli super bra :D


Sen gick vi och möte upp Tilde min klass kompis. sen gick vi tillbaka till kolonin och jäste i solen snackade en massa medans barnen fortsatte cykla i gången. Sen gjorde jag en liten "sommar" koja som dom gillade mycket. Nellie tror dock att det är sommar nu så hon sprang in och rotade fram en kjol och sprang runt i den hela dagen.



Senare kom mamma och Jossan. katterna lämnade dom tidigare på dagen. Men iallafall så kom dom tillbaka. Tilde skulle vidare och jag fortsatte på en ny rabatt :P  Sen grilladevi korv och åt. Annelie och My gick förbi så dom stannade och tog en cigg och snackade lite. Sen kom Saara också. så blev det lite snack med henne också . Sen gick jag tillbaka till mitt igen . Barnen har nog inte suttit stilla 5 minuter i steck idag. Sen var jag äntligen färdig med rabatten och som alltid så känner jag mig riktigt nöjd efter åt :P


Sedan körde mamma oss hem efter tio timmar ute i solen så var Nilo riktigt trött så han slocknade direkt efter ett litet bad och tandborstning :D Sen kom dennis så kollade vi på Bigbrother. Nellie och dennis slocknade båda två Som jag skrev så har Nellie varit igång hela dagen, och det har även dennis jobbat över några timmar och grillat med jobb. Så nu sover alla utom jag. men ska också sova om en liten stund, så vi kommer upp och kan sticka ut igen :D älskar att det är sånt uteväder nu :)


Imorgon ska jag även hämta mitt nya pass som är färdigt och äntligen hämta mitt paket på kvantum :) Blir nog ut till kolonin även imorgon. Vill bli klar med det mesta där innan lördag :D ser verkligen fram imot det. Sen på söndag ska vi på två påsk-middagar haha vi kommer rulla fram på måndagen :P då ska jag ha kalas för familjen och på kvällen blir det Zumba :P hehe Avsluta födelsedagen med något jag blir så glad i kroppen av, kan det bli bättre :P


Haha Dagens mest hörda ord  "Oh my good" / Nilo :P hahahaha











#1 - - PiaLotta:

Åååh, du har gjort så himla fint i rabatterna gumman! Jag är dig evigt tacksam!

Och vilken supermysig koja du och barnen hade gjort. Fotona är såå ljuvliga!

och både pass, klädhämtning och pizza har vi hunnit med idag. Och nu är du och barnen i granet och leker!

Gamla mormorn får vila lite middag! hehe!

Till top