NellieNilo

21 April

Allmänt Permalink3
Först vill jag bara Gratulera Malin Johansson på födelsedagen, hoppas att du haft en bra dag :)


Vår dag blev inte riktigt som planerat. Vid 12 gick vi till Leksaks huset  och köpte en liten paket till Freja och en till Gabriel. också fick mina barn också något litet. Nilo fick en ny Blixten Mcqueen bil Och Nellie fick en Shelly docka. Sen skulle vi egentligen gått hem till Sasha och Barnen men det blev ändrat.


Så vi gick till kolonin. Barnen han nog vaknat på fel sida idag för nästan ingenting var roligt där ute idag. Där är en liten Flicka som stått utanför vår koloni flera gånger och bara tittat in på barnen när dom lekt . Nellie har några gånger stått och tittat tillbaka. Men de har aldrig sagt ett ord till varanndra. Idag sa jag till Nellie - Du kan gå och fråga flickan om hon vill leka med dig, om du vil. Nellie sken upp så sa hon - Får jag det? så sa jag - Ja, om hon vill så kan ni gå bort och fråga henner mamma om hon får leka med dig. Så sprang Nellie iväg och frågade och kom tillbaka ännu gladare. - Ja mamma, hon vill leka med mig och vi fick leka för henne mamma.


Sen såg jag inte Nellie på en stund så gick bort och kollade så det verkligen var okej och det var det. Dom satt inne hos den lilla flickan och spelade spel och skrattade :D de fann varanndra direkt. Sen cyklade dom fram och tillbaka i gången och sprang mellan stugorna och hämtade leksaker. Senare kom dom in i vår trädgård och lekte ett tag och det gillades av Nilo.


Jag anser fortf att Nilo är lite för liten för att springa så imellan kolonierna. Det är okej att han cyklar fram och tillbaka utanför vårt staket men inte längre bort. och det var han såklart inte så glad över. Men han växer också och blir större. Om lite mer är 2 Månader fyller han 3 år. Okej vad har mer hänt idag ? Jag har hållt på med Rabatterna. Sen skulle vi till Centersyd när dennis kom från jobb men han kom och hämtade oss 10 i 7. så det blev inget med det. Sen tog han med Nellie hem, och ska ha henne över natten och kommer och lämnar henne kvart över 7 i morgon bitti. Imorgon får vi se vad dagen har att erbjuda. Nu ska jag fortsäta glo på Bigbrother.


Och inga foton blev det idag . glömde kameran hemma. :(
#1 - - Maria Ester <3:

Hoppas Center syd har öppet som vanligt imorgon :)

#2 - - Malin:

Tusen tack för gratulationen :D

#3 - - PiaLotta:

Ja det är härligt att hon har fått en kompis, nu ska vi bara lära oss vad hon heter! Hihi!

Till top