NellieNilo

Helg och ullared

Allmänt Permalink1
I Fredes var det Jobb som jag antagligen skrev i förra inläget. och jobb blev det. gick av kl halv 10. Sen möte jag jossan så gick vi och handla sen gick vi ut med Nellie till Mamma i kolonin där hon skulle sova över. Vi satt kvar ett tag och Nellie somnade i min famn :D Det var ett bra tag sen hon somnade så hos mig. men man kände verkligen i hela kroppen att jodå, den där lilla bebisen jag födde ut för snart 4 år sen hon finns där inne i denna trotsiga unga dam fortf. Mysigt var det, sen bar jag in henne i sängen. Sen gick vi hem och kollade lite på tv och jossan sov över hos oss.


I lördes skulle vi åkt vid 7 på morgonen men vi vaknade 7. så vi åkte vid 8 istället mot ullared.. Det var gott om folk där. Men ingen kö som tur :D Nilo var ju också med oss. så dennis och danne gick på ett håll och jag och jossan tog nilo och gick på ett annat håll. Nilo var super duktig. Vi gick till leksakerna först så han hade något att titta på. Blev ett par bilar till honom 2 stora och 4 små. Sen köpte vi puzzel och Memory till nellie. Sen skulle vi gå och kolla kläder. inte så lätt när lille nilo vill ha full uppmärksamhet hela tiden.  han fick gå brevid vagnen en liten stund. men höns mamma som man är åkte han rätt snart ner i vagnen igen. vill inte riskera att bli av med honom bland allt folk där.
Sen var dennis klar med sitt handlande så han tog nilo så fick jag kolla i lugn och ro en stund med jossan. hittade en del . sen gick vi och betala och gick ut och åt. sen lämnade vi sakerna i bilen och in igen en stund. Hittade en hel del till så gick vi och betalade det sen körde vi hemmåt. vi var inte hemma från vid 18. sen kom nellie hem. och sen var det dax att sova.


i söndes gjorde vi inte speciellt mycket. var bara hemma och mös. sen jobbade jag mellan 4-8. sista jobbet för denna gången. Så såg vår helg ut. och imåndes var det skola och dagis igen. Och det går väll rätt bra. man har inte ritkigt kommit igång än. men det kommer väll nu i veckan. Sen var det dax och tvätta. Och dennis hämtade en ny soffa. och igår , som vanligt skola dagis men efter skola dagis gick vi och åt glass och lekte på en lekplats. barnen lekte och Jag satt och snacka med jossan, emma och kevin. Sen gick vi vidare till kevins gård och satt där ett bra tag. 





#1 - - Pia:

Mys! Låter som en bra helg minsann!

Till top