NellieNilo

helg igen.

Allmänt Permalink1
Denna helgen har vi varit iväg en del. Eller i fredes gjorde vi inte mycke. skola för mig och barnens dagis var stängt så mormor var snäll och passade dom medans jag var iväg. innan jag gick hem gick jag ner till stan och handla 2 presenter till nellie så nu har vi det färdigt. Barnen var hos farmor en stund på eftermiddan så åkte vi och handlade. det mesta var till nellies kalas som blir av nästa helg. Lite tråkigt att fylla år mitt i veckan när chemana är rätt så fyllda för alla. så det blir att fira nellie lite på sin riktiga dag den 15 september sen får vi ha kalas till helgen. känns också lite jobbigt att hon ska vara på dagis hela sin riktiga födelsedag. jag börjar som vanligt halv 9 och då lämnar jag henne vid 8 sen slutar jag 4 och hämtar henne halv 5, ja nilo också förstår. men ändå det är hennes födelsedag :(


Ja , sen lördag, Tvätt dag igen :S rensa lite i skåpen också. Sen körde vi  och lämnade barnen hos farmor igen. för att sen köra till Bauhaus och kolla färg till stora rummet. Kollade på två olika färger jag var helt bestämmd på att jag gillade en ljus begie färg. men D sa att det skulle märkas att man målat så en mörkare beige tog jag . och sen hem och börja maskera för att måla. slänger på färg på rollern och börjar dra den mot vägen . Öhhhh, vad är detta ingen fin färg vill jag lova. något mellan beige och orange :S väldigt besviken blev jag så det var bara att köra och köpa ny färg. den ljus beiga. Och den blev super snygg. har dock inte hunnit måla klart. får försöka hinna med det i veckan. Anna banana, kom förbi och hälsade på en sväng.


sömdag, har inte hänt någonting idag . bara varit hemma kollat film och sen nu på kvällen var jag iväg med mamma i stan och solade. första gången jag provade ett sånt där stående solarie. rätt härligt faktist. sen tog vi en kall läsk på vägen hem och snacka lite :D älskar min mamma.. <3


Och jag har ju helg glömt skriva att min lille Nilo pojke har blivigt stor och har nu i nån vecka varit helt blöjfri hemma om dagarna. Han säger - mamma , ja e kissinödig. sen går han in på toaletten/pottan och gör sitt. och sen kommer han ut och säger - såja mama, jag ha kissat pottan själv. stora pojken min. Och nu ikväll blev jag lite schokad. Nilo fick för ett tag sen en större säng på sitt rum men han ville absolut inte sova i den det skulle vara spjällsängen, punkt slut. Men idag sa han, -mamma, nilo sova stora sängen med bilarna. och så gick han och la sig och han somnade fort. hoppas det håller i sig så man kan ta ner spjälsängen och få mer lek yta på hans rum.




stora rummet långt ifrån färdigt men en smygtitt.
#1 - - PiaLotta:

Nilo är så duktig! Och fint blir det i vardagsrummet!

Till top