NellieNilo

Oktober

Allmänt Permalink2
Hej hopp, var ett tag sen igen.


Har hänt en del sen sist. Barnen och skolan har varit absolut prio ett. Barnen har varit på dagis nästan hela veckan, Nilo och jag var hemma på tisdagen för på måndagen hade han fått en liten bula i pannan när jag lämnade honom på dagis, visste inte vart den kom ifrån. trodde först det kanske var när han och nellie trillade i hallen tidigare på morgonen. men men jag gick till skolan som vanligt. och när jag kom och hämtade lill-killen var bulan stor ögonbrynet stack ut mer än vanligt.  men han var pigg och så. sen när jag väkte honom på morgonen på tisdagen. gick in i hans mörka rum och bar ut honom i soffan med världens mysigaste kram som jag brukar få. men när jag sen la honom i soffan så pekar han på sitt öga och säger -oj, mamma. min ögat. och ja det var super svullet. han såg ingenting på ögat det var helt svullet både uppe och nere. Så vi gick och lämnade nellie på dagis/skolan. Sen ringde jag vårdcentralen oc fick en tid. Nilo somnade och sov midda två timmar och när han vaknade hade det lagt sig en del. men vi gick ändå till doktorn. hon sa att det var något insekts stick som jag hade anat. Men jag visade bilden på mobilen från morgonen . så sa hon svullnaden har gått ner så mycket att det säkert är borta imorgon .


Och det var det.  så det var dagis och skola som gällde igen. Min mamma och syster har fått en lägenhet så det har varit mycke möbel letande till dom och så. Förresten så hämtade vi en ny vagn till nilo förra helgen. är nöjd med den. Och då i torstes fick mamma och jossan nycklarna till lägenheten, så efter skola och dagis så gick vi dit och kollade lite. jag gick dit igen på kvällen och umgicks med syrran.


Och i fredes var det skola och dagis sen hjälpte vi mamma och jossan att flytta lite. Dom köpte desperat en soffa. sen hörde några av sig med en annan soffa som dom hade skrivigt på flera gånger. så Dom hämtade den soffan också . Och så ska jag köpa den första soffan av dom. så mammas snälla kompis och jossan flyttade hit soffan till mig och ut med min 3 veckor gammla soffa. grannarna här undrar om jag inte är nöjd. har byttat soffa 5 gånger detta året. hehe men men kan man byta upp sig så gör man det. Sen på kvällen gick jag bort till mamam och jossan och hjälpte dom packa upp lite. och träffade lovisa som är nere från göteborg :P sen hem och sov .


På lördagen. gick jag och nilo bort till mamma och jossan och kolla läget och mös med ala kattungarna. sen gick vi hem och gjorde ve oss sen tänkte vi åka till halmstad och överraska chrille som fyllde år den 1 okt. men vi ringde innan och tur var det för han var inte hemma :S så vi stack till willys och handlade istället.  jag köpte två nya växter+krukor till lägenheten . tänk att så lite kan göra så mycket igentligen.


och idag har vi tvättat och var borta hos mamma en stund. annars har det varit en seg helg. nu har jag suttit med hem uppgifter. och är äntligen klar. så nu ska jag sova. natti tatti :D
ps. tyvär blir det inga bilder min kamera är sönder har köpt en ny som är påväg hem till mig med posten och mobilen har jag ingen sladd till :S
#1 - - Malin:

Vi ska också få nya soffor :) Det är bra när man byter upp sig..



Om vi bara visste att ni ville komma så hade vi ordnat mer mat och dricka och mer platser (: Men lite svårt att ordna i sista sekund då all redan var köpt och maten var gjord.

#2 - - PiaLotta:

Sedär ja! Haha! Ja det var ju en fin soffa och två klädslar! Perfekt om man har barn som råkar kladda! Hihi!

Till top