NellieNilo

hej hopp

Allmänt Permalink1
Ny vecka nu . Helgen gick ju väldigt bra på jobb. Så himla lugnt och så fick jag sova lite på dagarna ute hos mamma. skööönt.


igår, Började jag jobba kl 8:00 på morgonen och jobbade till halv 2 Lite mer att göra så på förmiddagarna. men det går bara bra. Träffade fler från personalen som jag inte träffat innan. men alla är super trevliga :D Efter jobb stack jag och hämtade barnen på dagis så gick vi utanför och mötte upp Anna och Moa. så gick vi till granet och lekte en stund. eller mest barnen som lekte och vi satt och snackade. Sen skulle dom hem. och jag tog min trotsiga snart 4 åring under armen och fick bära henne hela vägen hem för hon vägrade gå och stack på andra hållet när jag började gå. Så hem blev det en stund sen kom jossan så gick vi ut till mamma dit kom även dennis så Grillade vi.. tarmen var också där en stund .



Idag tisdag. har jag först städat och sen lämnade jag barnen och stack till jobb vid 13:00 eftermiddagarna är också så hiomla lugna. många hade besök idag så fanns inte alls mycket att göra. från början var vi 6 st i personalen ingen kunde förstå varför eftersom man aldrig brukar vara mer än 4 st åt gången. men två gick efter en timme sen gick två till så kom en ny in och sen gick en till så tillsaist var det bara jag och en annan sommar vikarie. Men vi skötte oss bra tycker jag. Fick nästan alla att gå och lägga sig. Sen kom pappa och hämtade mig vid 21:30 när jag slutade så åkte vi och handlade sedan ner i hamnen för att snacka lite med min farbror. Sen heeem. det var skönt att komma hem.



Annars är det inte mycket som händer. jobbar hela veckan nu utom lördag söndag . nästa vecka jobbar jag 6 dagar alla utom torsdagen. skönt med en ledig dag. men jag trivs bra på jobb också. så underbara människor att vara kring.  Nu ska jag sova lite så jag orkar gå upp imorgon ska tvätta och städa. sen blir det jobb kl 16.


lite bilder


Nilo i granet

Nellie och Moa i granet

Finisarna Anna Och Moa

Nellie nilo och moa
#1 - - PiaLotta:

Så skönt att du trivs på jobb gumman! Och nu har du ju ett ställe till! Det tar ju lite tid förstås att komma in i det! Men med tanke på att du inte har nån erfarenhet innan så tycker jag att du har kommit in i det otroligt fort! Vilka underbara biolder på barnen! Som vanligt blir jag alldeles varm i hjärtat av att se dom! Men ja, den där "snart 4-åringen" är lagom trotsig! Och envis som en liten åsna! Undras var hon fått det ifrån! hIhi! Älskar Er

Till top