NellieNilo

12 September

Allmänt Permalink7
Igår tvättade jag mellan 2 och inatt nån gång. hadde massa tvätt. men nu är allt tvättat och inviket i skåpet. Sköööönt när det är gjort. Idag har vi städat en massa. och så. Så nu är här någerlunda fint till i morgon .


Måste ju berätta lite om Nellie . Hon är så himla rolig. Hon förstår ju att det snart är hennes tur att fylla år och vi har frågat henne en miljon gånger vad hon vill ha i paketen.  Hennes svar blir allt mellan himmel och jord olika svar, och gud vilken fantasi barnet har. Ena dagen vill hon ha Pippi-säng, andra vill hon ha ekorre, Tuggumi, hund, kanin, plåster, mjölk, strumparumpa. osv. Dom mer vättiga svaren vi fått är dockor och filmer.  Blev tyvärr inget av det från oss. Vi har köpt en My little ponny "docka" som säger saker som te.x - Mamma, jag älskar dig. Och så har vi köpt en pippi- målarbok och ett pippi pussel. För ett tag sen fick hon ju en förtidig present med pippi kläderna och pippi-hår.  så det får bli det så länge. Nellie snackar välldigt mycke nu, men hon använder mååånga på hittade ord som, vi frågade henne vem som kommer imorgon så säger gokamila, lilladu, sanesoo osv . ingen aning vem hon menar. men hon blir så glad när hon får prata på sitt lilla fantasi språk. hon vet ju att hon bara skojar och skrattar efter och säger, haha så kan man ju inte heta. Hon är helt över tygad om att pippi kommer imorgon. synd man inte har en egen pippi dräckt.  Ja morgondagen hoppas vi blir en lyckad dag :)  mycke folk kommer. det vet vi redan nu. och det är kul. Nellie kommer verkligen vara med imorgon och antagligen förstå att detta är hennes kalas.


Ja det var lite om henne. vet inte vad jag igentligen skulle skriva nu när jag satt mig vid datorn. men kommer kanske på det senare och skriver lite till.  ha en trevlig kväll.




#1 - - PiaLia:

Hihi! Hon e bara såå underbar! Och hennes min igår när hon såg mig när vi pratade i telefon var bara sååå underbar! HAde ju varit skoj om Pippi kunnat komma! Haha!

#2 - - PiaLia:

Haha! Sååå underbar!

#3 - - tilda - änglamamms till Liam:

så fina dem är båda två (: nellie är ju stora tösen nu ju :) hon kommer säkert bli jätteglad för sina presenter..

#4 - - sandra:

Så otroligt söta barn har du :)

#5 - - Anonym:

Så otroligt söta barn har du :)

#6 - - My J:

hahaha naawe en ekorre ^^ vill jag också ha :D dem är söta

#7 - - janina:

:)

Till top