NellieNilo

16 and pregnant

Allmänt Permalink7
I 6 Veckor har jag kollat på mtv.com´s 16 and pregnant varje torsdag.
Det har varit intressant att se hur andra så unga kände och hur dom gick till väga efter förlossning osv. Vissa har det bättre än andra. Det ser helt enkelt olika ut i alla´s liv. Jag har suttit och snyftat till varje avsnitt när dom fött sina barn osv. Men det sista avsnittet, gjorde ett stort hål i hjärtat på mig. usch kan man verkligen sitta och gråta så åt andras liv? Mamma hjärtat gjorde riktigt ont. Kan inte i min vildaste fantasi förstå att man kan adoptera bort en litet barn. nu tycker nog många att jag är löjlig. men att se den här familjen. Mormorn till barnet som ville göra allt för att dottern och hennes pojkvän skulle behålla sitt barn.  När deras bebis kommer ut och dom trycker sina huvuden ihopa för att inte se det lilla barnet. för att sen en timme efter vilja hålla det och lära känna det lite och sen Lämna över det till adoptiv föräldrarna.  usch usch usch.  För mig är det oförståligt. speciellt om det finns hjälpinom familjen som stöttat det till hundra prosent.



Nä nog om det.  här är iaf en länk till avsnittet om någon är intresserad att se med egna ögon.



http://www.mtv.com/videos/16-and-pregnant-ep6-catelynn/1615511/playlist.jhtml
#1 - - Jessie - 22 år & mamma till Jacob:

hejehj=) Va kul nellie måste ha haft det hos morfar=)

Idag så ska jag & david fora vårt bröllopsdag=) Va hittar ni på då??



Jag är som du..gråter åt sånna saker haha. Sjukt egentligen, man känner inte folket haha. Usch att man kan adoptera bort det barnet så där bara...=(



Ha en bra dag fastän det tråkiga vädret=) puss

#2 - - tilda - änglamamma till Liam:

förstår vad du menar.. men samtidigt så har dem ju en ganska scewed up familj?

liksom vilka föräldrar går och gifter sig med sitt barns mamma/pappa!? :/ så samtidigt förstår man ju varför just dem väljer adotion med tanke på deras situation... kramkraam

#3 - - tilda - änglamamma till Liam:

jo det är klart det är hemskt. kan egentligen inte förstå hur man kan vilja ge bort sitt barn.... men man måste väl vara i den situationen för att förstå. hade det varit ett äldre par som gjorde det bara för att dem inte hade lust lr tid så hade det nog varit svårare att förstå, men klart det är hemskt ändå... många tårar :(

#4 - - Cecilia:

Buhu , finns det någonstans man kan ladda ner alla avsnitt eller se dem? på hemsidan kanske? :/ Pussis

#5 - - Sarah:

Jag har bara kollat på hemsidan..

Men som jag förstod det så tyckte inte någon av de som skulle ha barnet att de hade ett stabilt hem eller familj, de var liksom inte nöjda med hur de levde. De kände att de kan inte ge sitt barn det som hon behövde.

Jag tyckte det gjorde ett otroligt svårt men moget, osjälvsikt beslut.

De ville att deras dotter skulle få den bästa uppväxten hon kan få, tyvärr kunde inte de ge henne de.

#6 - - Sarah:

satt och grät nästan hela avsnitte..

kände mig stolt över dom på ett konstigt sätt..



#7 - - freja:

ush va hemskt.. men jag kan förstå henne. vilket liv skulle hon kunna ge sin dotter? :S ..och när mormor är tillsammans med farfar.. asså..



jag skulle aldrig kunna adoptera bort min dotter men om jag hade haft den där 16åringens sits i livet hade jag gjort abort..

Till top