NellieNilo

7 december

Allmänt Permalink1
Idag gick jag upp lite över 6. gjorde ordning barnen och gick till dagis. Dom har ju inte varit där på lite mer än 2 veckor. så Nilo Skrek och grät när jag lämna över honom till fröken på dagis.  jag ställde mig en bit ifrån dörren och lyssnade så att han lugna ner sig lite. och det gjorde han . sen skynda jag mig iväg mot skolan . mötte upp Anna så hade vi följe till skolan. Skönt att vara tillbaka . men har missat en del som jag nu ska ta igen. lite över 2 slutade vi. så hade jag följe med Anna hemmåt . eller mot dagis rättare sakt. Barnen blev glada när jag kom . sen tog det lite tid att få dom ifrån dagis.  men sen gick vi iaf hem. städade undan lite medans nellie och nilo kollade på den nya pippi långstrump filmen som nellie fick i julkalendern i morse :D nilo fick en godnatt sage bok med självlysande stjärnor på :D Senare var jag och handlade med pappa. Sen åt vi midda. och nellie somnade. så la vi nilo vid 8.


satte oss och kollade på filmen  på 9:an (runaway bride) gillar den filmen. och jag gillar verkligen båda filmerna där Julia Roberts och Richard Gere spelar mot varandra.  (pretty woman) är ju förstås den andra filmen då, love it. men mitt i filmen vid halv 11 vakna nellie. och nu vill hon inte sova. ska strax gå in och lägga mig hos henne. så att hon somnar om. om jag har tur.


Nu närmar det sig lucia. och på fredag morgon ska vi gå på lite lucia firande på dagis :) Gäller att gå upp i tid, för det är bara mellan kvart över 7 till halv 8 tror jag det var. Nellie får vara lucia/tärna och nilo får vara tomte. ska bli mysigt. sen är det verkligen inte långt kvar till julafton häller.  Något jag verkligen ser framimot är julmaten hos min pappa den 23 december. inte som vanligt julbord. utan dansk julmat, som min farmor alltid gjorde när hon levde. potatis & fläskestek eller hur det stavas. skit gott är det iaf. sen längtar jag så klart till julafton ute hos min mormor och morfar i häljarp. med mammas sida. god mat där också . och sån mysig stämning och en fridfull jul hihi.


Nä nu ska jag sätta fart i pluggandet ännu en gång. nellie verkar ha somnat nu. så får nog lite tid över till bökerna. massor i svenskan, och typ lika mycke i samhälle och sen en del i engelskan. ska bli skönt när det är gjort. och sen tre veckor härligt jullov. utan att behöva gå och oroasig för att missa något i skolan. på onsdag är det studiedag på vår skola. jag ska försöka fråga om jag kan ha barnen där som vanligt . för jag ligger en bit eter i skolan och skulle verkligen behöva komma ifatt. Vi får helt enkelt se på onsdag.


jag hittade förresten den gammla reserv kameran. man ser inte displayen och bilderna blir suddiga. men foto galen som jag är så kan det nästan kvitta. jag får iaf tagit foto på mina underbara älsklingar. och jag ber ännu en gång till GUD att min externa går att rädda. om inte boxen så iaf bilderna att man kan få dom överfört på något annat. Annars blir jag grymt ledsen. Båda barnens förlosningar ligger där på, deras första julaftnar och födelsedagar. ja allt ligger där på . alla gammla minnen med kompisar och allt. jag hoppas verkligen att det går att fixa. ja iaf jag har en kass kamera så jag kan ta lite bilder och inom några dagar har jag förhoppningsvis min nya kamera här :D  natti natti



Nilo bus
#1 - - PiaLotta:

Klart att du får ha barnen på dagis gumman! Det är ju en STUDIE-dag! Precis som er rektor säger! Du har stidiemedel för HELTIDS studier och ska då plugga på heltid!

Till top