22 December

Vaknade vid halv 10. öppna klappar och fick flaskan, Sen kom sara och marwin. så klädde jag på ungarna så stack vi ut i snön. eller rättare sakt in i sandvången för att åka pulka i backen där. Trögt att gå med vagn i snön, men vi tog oss fram sakta men säkert. när vi kom fram tog nellie pulka och sprang upp på backen och åkte i all världens fart ner. och jag var riktigt chokad. nellie åkte pulka i bake med mig när hon var 1 år och det gillades inte alls då . nu bara åkte hon rakt ut. galna lilla nellie. men hon tyckte det var jätte roligt. så hon sprang där upp och ner i backen . små killarna tog det lite lugnare i början . men dom tyckte det var super kul dom också . dom skrattade och kände på snön och åkte lite pulka & smakade på snön. Sen när dom hade varmt upp lite åkte dom i backen hela tiden utan pulkan men det gick lika bra det. sara och nilo åkte fortast för att dom hade hala byxor. Efter säkert 1½ timme i backen och lekande i snön gick vi bort till affären . sen gick vi hem och sara och marwin tog bussen hem. Nilo somnade rätt fort. Nellie kröp ner under täket i soffan och mös med varm oboy. En lyckad ute dag. både jag, sara och barnen hade väldigt kul.


Sen när nilo vaknade blev det lite bus och lite kladd med färg. sen blev det midda. och julkalendern på tv. lite mera bus och sen var det dax att sova.


Imorgon är det lille-julafton, och det kommer firas. Vi ska hem till min pappa och hans tjej och äta super god julmat, dansk fläskstek eller vad man nu säger. Sen blir det lite paket öppning för barnen :D och i år blir vi fler där än vi brukar vara. min "syster" har ju fått lilla emely det blir det stora tillskottet i år . sen kommer min pappas tjejs kusin och syster & hennes barn. fullt hus. Kommer säkert bli en super trevlig kväll. och två lite äldre barn så kommer nellie och nilo ha roligt dom med. annars har dom ju bara varandra som dom gärna bråkar med :P och så får mina barn träffa lilla emely. när jag var där och hälsade på fick dom bli hemma pga vattkoppor osv.


 

 










Grattis Jennica och Henke till lill tösen :) Så söt :D



Kommentarer
froidan

Tack så mkt :) Detsamma!

2009-12-23 @ 11:38:57
URL: http://froidans.blogg.se/
Jennica

Tack så mycket

2009-12-24 @ 22:31:42
URL: http://jennicapersson.blogg.se/
Tova

tack för din kommentar :) ja, det känns skönt att veta att man inte är "konstig" för att man inte upplever nån smärta eller nån form av förvärkar, och att det inte behöver betyda att jag kommer gå över tiden. :)

som du säger lär man väl märka när det är på G iaf ;) men man är ju lite otålig och uttråkafd nu, letar tecken hela tiden, haha!

Hoppas ni haft en fin jul!

2009-12-25 @ 12:22:22
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Malin & Neo

Ja jag blev jätte glad :-D

2009-12-25 @ 13:51:48
URL: http://neo070902.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0