NellieNilo

15 december

Allmänt Permalink6
hemma från skolan idag, Hemma med kidsen. vi gick upp vid 8. åt frukost och sen kolla vi på barnprogram. dom öppna julklapparna som vanligt. sen vid 12 öppnade vi en av julklapparna nilo skulle få på julafton . tänkte dom får vara lite kreaktiva hemma också och göra nått kladdigt och skoj. så det blev kladd med finger färger. blev en massa härliga bilder målade av barnen med händer och fötter och fingrar. två välligt kladdiga barn också sen. men det var riktigt roligt.


Sen har vi bara busat och dansat och mamma kom en stund  och hade god fika med sig. clementiner och lusse-gifflar, kan man nog kalla dom :p bus och mys med mormor. sen skulle hon gå hem . så gjorde vi lite mat. och sen massa bus till. sen var det lägg dags för barnen och dom somnade ganska fort båda två.


Imorgon är det skola igen. 4 timmar. matte och projekt tror jag. sen på torsdag får jag vara hemma igen. och på fredagen är det julavslutning på skolan eller med skolan fast i tuppaskolan. kan nog bli riktigt roligt faktist. några som ska göra olika framträdanden . och jag vill verkligen se det där :p sen blir det kanske ner på ungaföräldragruppen efter avslutningen. annars är det bara 9 dagar kvar till jul nu om några minuter är det bara 8 dagar kvar.


Sen vill jag hälsa till två fina människor Jennica och cece. Jag önskar er all lycka till på era kommande förlossningar. Vilket jag hoppas för er båda två blir väldigt snart. lycka till.



kladd med färg


konsentration :p
fick tyvärr ingen bild på nilo för han ville ha färg
på allt annat utom papper så han fick sitta i mitt knä .
#1 - - tilda - änglamamma till Liam:

hehe va kul :) hade också velat kladda med fingerfärg :P de har man väl inte gjort på 15 år lr ngt..

sv: tack tack (; vad ska ni göra på nyår förresten? ni får jättegärna komma hit om ni vill :) kramkram

#2 - - Anonym:

Vad mysigt det ser ut :) Nellie ser väldigt konsentrerad ut :D Awwe <3 Kram på er!

#3 - - sara:

Ja, det var Sara som skrev inlägget, glömde skriva det!

#4 - - PiaLia:

Ser himla mysigt ut! Kanske lite julklappstillverkning! (Flirtar lite lätt!)

Massa kramis till er!

#5 - - Cecilia - Mamma till en liten prins i december <3:

Tack för din fina komentar :)

Snällt att du tänker på oss.

Kram

#6 - - Jennica:

Tack Tack

Får se när dom tänkt sej komma ut.

Min e uträknat (enligt UL) tills idag, dagen e ju klart inte slut än men jag tror hon har planer på att stanna ett tag till.

Till top