NellieNilo

11 December

Allmänt Permalink4

Först och främst vill jag bara grattulera
EMMYLINN PÅ 19 ÅRS DAGEN
GRATTIS <3



Tog bilden från Emmylinn´s fb...



Idag gick jag till dagis och lämnade barnen som vanligt sen vidare till skolan. hade engelska en timme sen rast och fika med anna sen andra lektionen i engelska och på slutet av lektionen ringde dagis. Nilo har Vattenkoppor. ja tro det eller ej. nu har han vatten koppor. Trodligt vis var det inte vattenkoppor för tre veckor sen. vi var hos doktorn med honom och dom sa att det var det. men när nilo var hemma för vatten koppor så fick han rejäla plåsor under och på fötter och händer. jag är ju ingen expert på vatten kopper så jag trodde ju på doktorn att det var det. han har fortf märke på fötterna. ser typ ut som foten flagar. vissade hans förret för fröknarna på dagis och då sa en snabbt att det är nog shalakans feber han hade för tre veckor sen. Men nu är det vatten kopper iaf. efter att ha sett nellie med vatten koppor föra veckan så ser vi nu att det är vatten koppor denna gången . synd man missar så himla mycket i skolan. men försöker ragga upp barnvakter till barnen under nästa vecka så jag kan gå dit iallafall någon dag . hatar att hamna efter i skolan .



Sen hämtade jag då nilo & nellie och så gick vi hem. jossan kom och hälsa på. så kolla vi film. nilo sov midda och sen kom dennis förbi och tog barnen medans jag gick bort till min "syster" katarina och lämnade en liten present till lilla Emely. Fick mysa med henne ett bra tag. hon är såå liten och mysig. Sen kom jossan och pappa också dit och så åt dom. sen gulla vi lite till med Emely sen var det dax att gå hemmåt. åt midda och natta barnen. nu ska jag kolla film. kommer bild på lilla sötnosen så fort jag hittar min sladd till mobilen.

#1 - - Malin:

Eller så är det höst blåsor. Det hade Neo. Det är värdelöst att gå till en doktor eller läkare och visa någon typ av fler blåsor. För det ända dom säger är att det är vattenkoppor eftersom det är vanligt.



Men tydligen så har det gått jätte mycket höstblåsor den här hösten. Vi förstod att det var det Neo hade efter ett tag eftersom Christian också fick det senare. :-)

#2 - - Alexandra:

Har hypremesis denna gången också så det går nog inte över ;) Men med rätt medicin så blir det bättre iallfall för dom jag har nu är värdelösa :P

Ska ta reda på kön även denna gången, kan inte hålla oss ifrån det haha :D

#3 - - Malin & Neo:

Ja det är klart. Jag var ju också hemma i tio dagar i onödan. För dom får vara på dagis när det är höst blåsor. Jag var ju hemma sex veckor precis när vi började när jag hade infulensan. Men du får förklara för dom så förstår dom nog :-) Men du har väll snart lov så då missar du ju ingenting som tur är. Det är ju bara den här veckan kvar om nu också slutar den 18:de.



Men nu kan dom iallafall inte få några vattenkoppor igen :-) Men dom åker ju alltid på annat skit också ;-)

#4 - - PiaLia:

Ja stackars! Tråkigt ju för barnen att vara hemma från dagis så länge! Dom gillar ju sitt dagis! Men... what to do! Får inte Nellie heller vara på dagsi när Nilo är sjuk. Tänkte, det är kanske lättare att hitta barnvakt till ett barn!

Puss o kram! Ska ringa dig nu! Tänkte höra om du hade lust o möjligjet att förlja med på luciashow med Nellie!

Till top