10 December

Sitter i skolan nu, har håla. och det är bara jag som är här från vår klass :( Imorse lämnade jag barnen på dagis. vi försov oss dock en stund. julklapparna slet dom upp . sen var det bara att springa iväg . Nilo ville inte släppa mig. när han väl gjorde det så ville nellie inte släppa ut mig från avdelningen. och hon började gråta. lite mamma sjuka idag. men sen såg nellie sin bästa kompis som kommit tillbaka. och då gick det lite lättare att övertala henne att hon skulle stanna där. Började hastigt gå mot skolan. för att sen komma på att jag hade nilos skor i min väska som vanligt :( suck. tillbaka till dagis igen och lämnade skorna på nilos plats sen nästan springa till skolan . lugnt var här iaf. för inga elever. jo en kille i min klass var här. Nu har vi haft lunch . anna har varit här inne hos mig lite. nu har hon lektion och jag har håla.


Kollade på en film på svenskan. mest vetenskaps film. om THE INKA. lite intressant. vår uppgift var att antekna så mycke som möjligt under filmen för att sedan samanfata vår text om det. gud säger jag bara. haha jag har skrevit tre sidor med stöd ord. och nu går det banne mej inte att samanfatta det. har ju typ missat att kolla på filmen och samanfatta den i huvudet. bara skrevit ner massa stöd ord. och hur gör man nu ? haha. jaja det löser sig nog.


Idag slutar jag som sakt 4 så jag har ett par timmar kvar. 1 timmes hålla nu och två timmars matte sen. wish me luck. kommer nog somna på matten. nä då men nästan. nu ska jag försöka mig på att sammanfatta detta.  kommer en uppdatering i samma inlägg i kväll .


Ang. kommentaren . pratade precis med rektorn om den frågan. Och informationen du get från wikipedia är säkert från en så kallad kommunal skola. jag går på folkhögskolan albins. och där har dom studiedagar för att vi ska studera de dagarna med saker som vi behöver ta igen. och vi har så kallat betalt för 40 timmars studier i veckan. Men man kan ju tycka vad man vill om denna sak. jag satt mig iaf ner i går i dom tre timmarna och studerade hemma. för att ta igen dom två veckorna jag missat då barnen haft vatten koppor.



http://se.limbino.com/c04/link/pmgrly   gå in här och vinn en elektronisk julklapp


Kommentarer
Alexandra

Tack så mycket :)

Verkar tyvärr som denna graviditeten kommer bli som med Ängla men vi får se om det ändras lite kanske ;)

Kram

2009-12-11 @ 09:44:56
URL: http://onttonen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0