NellieNilo

14 April

Allmänt Permalink1
Var ett tag sen jag skrev sist. har väll hänt en hel del sen dess. Vet  inte riktigt var man ska börja.



Har varit så fruktansvärt trött Sen vi flyttade hit. Man gör något hela tiden känns det som . Men sen har barnen börjat vakna vid 7 varje dag och sen full fart hela dagarna. så det är inte konstigt att man är trött.  förra helgen hade vi fullt upp hela tiden.   lördagen 4/4 var vi på dop för Lilla Nova , (Dennis brorsdotter dotter). Där var vi mellan 12 och 16 kanske . sen hem Nellie och dennis var helt slut så dom somnade på soffan . då gick jag ut och gick med Jessica, Jakob, Jessica Alexander, Sara & marwin. Ner till city gross och handla mat sen hem igen och så följde Jessica och jakob med oss. Sen på söndan var Dennis borta i andra lägenheten och avfrosta frysen. Sen kl 2 åkte vi till Eddy (Dennis syster son) som fyllde år. Där åt vi tårta och hade trevligt.


i söndes 12/4 var vi på akuten med Nellie, hon hostade massor, hade feber, kräkte, Var jätte stirrig, pratade om osamanhängande saker och hade välldigt ansträngande andning. i mellan åt lät hennes andetag som rapar. Så efter 1 timme i telefon kö till direkt nummret på akuten så åkte vi in med henne istället. När si kom upp och fick berättat allt så tog dom pulsen, tempen och vägde henne. Sen fick vi sitta och vänta en stund. Sen kom vi in til doktorn han lyssnade och klämpe lite på henne. och sen sa han att det kan vara astma hon fått. Så dom skulle göra en entensiv behandlig med inhalater. Nellie fick host medicin, alvedon & någon annan medicin. sen inhalera dom henne.  och hon var jätte duktig. Sen fick vi vänta i 20 min , gick ut och ringde lite sen upp igen och så inhalera dom henne igen. sen fick vi vänta yterligare 20 min så inhalera dom igen.  Sen var nellie så trött. hon la på golvet och skrek att hon inte ville vara hemma hos doktorn mer. hon ville bara hem och sova sa hon.  Sen kom vi in till doktorn igen så lyssnade han på henne och så kom han fram till att det var jätte trångt i hennes luft rör och att det kunde vara astma Vi fick med oss en liten inhalator, som vi skulle ta var 3 timme. och ett recept på en annan inhalator som vi ska hämta på apoteket. Sen fick vi åka hem . och nellie hade somnat innan vi kokm ut från parkeringen. ingen kul kväll/natt. 


Igår måndag så åkte dennis iväg och jobbade igen, så nu är han i Norge och jobbar och kommer inte hem fråns på fredag natt.  så typiskt att han varit hemma i 6 veckor och då har nellie varit frisk så kommer detta då han ska åka iväg. så jobbigt att stå med det själv. när jag inte vet någonting om astma och han vet en del om det. Medicinen är nästan fullkomligt hopplös att få i henne. har testat en massa olika saker men nej hon vill inte. Lite har hon fått i sig men inte så mycke som hon skulle haft. men det låter mycke bättre i luft vägarna nu. I går kväll så ringde min kompis till en vän som sa att vi kunde prova att få i henne ånga. lite svårt det där. men sen kom jag på att varmvattnet i badrummet brukar vara svin varmt så det ångar lite av det. så jag va ett påslakan över kranen så det blev som ett litet tält öves vasken. där stod jag och nellie och det gick bra hon tyckte det var kul. hon gillar kojor osv. sen lät det faktist mycke bättre . så somnade hon som en stock. 


Internetet vi har är riktigt slött :( jag som är så sugen på att lägga upp massa bilder på bdb. men i veckan kommer vårt nya internet så då kommer det gå mycke fortare. både att blogga och ladda upp bilder.



Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva nu ändån.  kändes som det var jätte mycke men nu är det tomt. så jag åtter kommer :P  
#1 - - tilda:

ne det är verkligen under all kritik att dem gör såhär :/ kram*

Till top