NellieNilo

Nellies födelsedag !

Allmänt Permalink3
Kl 10 i 8 vaknade Nilo gav honom mat och fixade lite. Sen vid 8 gick vi in till Nellie och sjöng för  henne. först ville hon absolut inte vakna  och ville nog mest att vi skulle försvinna. Sen frågade jag henne  - Nellie, vill du ha paket. och nellie for upp. - Jaaa . Satte sig upp och rykte åt sig flaskan med oboy och började dra i pappret. Tyvärr blev du ju inga jätte roliga paket på morgonen eftersom hon skulle till dagis. (ifall hon sklulle få för sig att bära med sig det till dagis. ) Så hon fick ett paraply eftersom hon blev jätte ledsen när vårt andra gick isönder på väg till dagis en morgon i regn och blåst. iaf hon fick ett köksklädes sätt med kok mösa grytlapp/vante och förkläde. och en bil så jklart. det ända hon sakt att hon ville ha när man frågat henne. gick till dagis och dr mötte vi några grattis. bilen fick hon lägga i sin låda i klädrummet. Sen gick jag och nilo hem och först ville nilo bara ha uppmärksamhet  sen fick jag honom att somna så börja jag städa undan lite. och fixade till tårtorna. Sen var det dax att gå och hämta nellie igen. hon hade haft en bra dag på dagis. Sen när vi kom hem fick hon öppla (som hon säger) två paketer till från oss.  en magnet tavla som man ritar på. och en låda med leksaks mat.  jätteglad blev hon. sen fortsatte jag städa som en galning. en unge som stökar upp medans den andra gnäller. kul att vara ensam då, när man har så mycke att göra. nej inte så värst. Sen vid 4- halv 5 kom pappa, Nellie fick en te servis och en vanlig mat servis som dom brukar ha på dagis. och tre grytor.  Sen eftersom grädden hade tagit slut och jag hadde för mycke att göra så gick pappa ner till affären och handla  grädde och kaffe och kakor. sen var det bara att vispa till grädden och då kom mamma hon var nyss hem kommen från england.  Nellie fick kläder, skor och några baby angel Bratz :) Sen fortsätta med tårtorna så kom min mormor och morfar och sammtidigt kom sara och Marwin. Av lillamormor och lilla morfar fick hon present kort och nallar. och av sara och marwin hade hon ju redan fårtt jätte söta kläder. men hon fick ändå en paket till . en bil som hon älskar.  hon hann precis öppna så kom heidi , saga och verona. av dom fick hon En fjäder sjal och en Jätte söt nalle som ska blinka i olika färger :) sen kom ingemar, my och mimmi. av dom fick hon ett par prinsessliknande skor och några svarta super mysiga skor. Sen kom Camilla och Felix av dom fick hon jätte fina kläder :)  senåt vi tårtor och pratade lite och barnen sprang och lekte  med alla nya coola saker. Sen gick alla utom mamma , heidi, saga och verona. Nellie och verona busade som bara den. som alltid :) söta är dom tillsammans.  och så snackade vi lite. sen när alla hade gått. pussade och kramade jag min lilla 2 åring godnatt. lillemansomna redan när folket var här. så det blev en flaska till vid 11 sen gick jag också och la mig. men barnen vaknade flera gånger inatt. nellie var täppt i näsanoch tjura över det så vaknade nilo när nellie skrek. så det blev inte mycke sova inatt.


 Idag vaknade vi lite sent, kvart över 8 vaknade vi. Upp med nilo tog på han och gjorde han klar. sen väckte jag nellie klädde på henne och så sen blev det snabba ryck ner till dagis med nellie. sen hem och röjde undan lite från igår. sen möte vi sara och marwin här nere sen gick vi ner till stan ateljebern,apoteket,citygross sen till lindex och handla till nellie för hennes presentkort. köpte ett par byxor en matchande tröja och strumpor. blev 6,50 kr kvar på kortet. så lönt att ge en 6,50 tillbaka på ett kort. jaja tack. Sen in på h&m och kolla sara handla till marwin och jag kollade på något fint till nilo som han kan ha efter dopet. hittade några jätte fina kläder som jag ska köpa på fredag. Sen gick vi hem . kollade på våra bästa år sen ner till dagis och hämtade nellie . när nellie kom hem provade hon dom nya byxorna. och denna lilla flicka asså . hon  kan ta av sig blöjan när hon fortf har byxorna på så man ser inte att hon inte tar någon så två helt nya par byxor är ner kissade inte kul . Sen kom marwin och sara vid 6 så kollade vi på One tree hill. asså det blir bara mer spännande för varje gång. man vet aldrig vad som kan hända i den serien . den är bara så älskvärd. Och för er som inte tittar på one tree hill redan börja med det , börja idag . ni kommer inte ångra er. Sen gick marwin och sara hem. och nu ikväll har man nattat barnen och städat undan lite igen. nu blir det sängen. för imorgon ska vi upp tidigt nellie har inget dagis imorgon så hon jag och nilo ska gå tiil gullstrand med malin och hälsa på mina gamla lärare från iv.  dom ville ju så gärna se nilo när han hade kommit. eftersom jag gick där när jag var gravid.  vad händer mer imorgon , ja det får vi se.
ha det fint
#1 - - sarah:

Fy vilka söta ungar du har :D

#2 - - Jennica:

Va fin hon e & vilka fina saker hon fick. Låter som hon hade en helt perfekt födelsedag.

Förresten vilket dagis går Nellie på?

#3 - - Jennica:

Jag hade tänkt svarvaren, har fyllt i lappar & så men har inte blivit klar att skicka iväg dom. Vi målade hela lägenheten när vi flyttade in utom det rummet me den bruna färgen men nu målade vi det rummet typ nån sandfärg men behöll den "hela" väggen brun

Till top