NellieNilo

Helgen

Allmänt Permalink1
humm, helgen kommer nog mest bestå av lite fixerier inför nellies födelsedag på måndag. Städa, tvätta och sånt dära. Förhoppningvis går jag snart låss på lägenheten och slänger ut allt onödigt som vi inte använder. Är så sjukt trött på att det blir så stökigt så fort. visst sånt man får ta när man har barn. men det kunde varit snäppet bättre än vad det är. Men vi har så himla mycke saker som vi igentligen inte ens tittar på som är inslängt i en gaderob osv. så nu ska jag ta tag i det förhoppningsvis nu i helgen redan. Massa saker ska ner i källaren och nellies rum ska piffas till. Rensade ju ut nellies kläder förra helgen, och fy va lite kläder det blev kvar. måste verkligen investera en ny gaderob till henne hehe. är ju rätt dyrt med kläder även till såna små. men en del ska vi nog kunna köpa nu i slutet av månaden . sen blir det ju vinter kläder, mössa, vantar, halsduk osv till båda barnen också.
Detta blir nog mer ett inlägg som en påminnelse till mig själv,  vad jag ska ta tag i .

Måste ju skriva att nu är min älskade mamma i England på kurs, hon åkte i morse. och det är inte fråns nu när hon är så långt ifrån en som man verkligen förstår hur mycke hon betyder för en. och hur mycke man ändå saknar henne. Känns så kusligt på något sätt, att ha mamma så långt borta. Men hon kommer hem på måndag kväll igen så, saknaden är kort varig för den är hon här igen . men tanken slår ju en ändå, Tänk om det händer henne något och jag inte kan vara där. men hemska tanke . allt är bra med henne och hon kommer ha så roligt där. Snackade med henne i telefon för en stund sen och hon blev Glaaaad. Snackade inte så länge för det blir ju dyrt utomlands. Men hon hann berätta att hon hade shoppat loss till Nellie :) till och med julklappar hehe :P lite tidigt kanske men det  är bra att vara ute i god tid. 

Ursäkta mig, men jag är sååå GLAD idag, Äntligeeeeen ! 

Får ju skriva lite om dagen också. Vaknade 5 över 8 i morse, gjorde i ordning nilo byteblöja och gav mat och sådär sen smög jag in till nellie men morgon vällingen . och bar ut henne i soffan, där jag hade satt på barnprogram. Byte blöja på henne också och tog på lite kläder. sen 10 i 9 gick vi och lämnade nellan på dagis.  Nilo somnade  direkt när vi kom hem igen så då började jag pyssla med inbjudningskorten till nilos dop. När jag var färdig kände jag mig så stolt för det blev jätte fint. tills jag upptäker att jag har skrevit fel på allihopa. Sååå tråkigt. blir att börja om nästa veckanär nellie är på dagis och nilo sover . Vid 2 gick vi och hämtade nellie på dagis igen. är så härligt när man hämtar henne där. för först står man och kollar på henne i dörröppningen när hon leker tills hon plötsligt får syn på en och har världens största smile och springer och kramar oss och pussar på lillebror. Sen går hon och ger alla kramen innan hon går. söta göta. Sen vid halv 5 kom dennis hem och då kom sjöbbe också och hälsa på en stund, sen kom sara och marwin. Trevligt när man har dom på besök.  det blir så livat och glatt :) Sen kolladevi faktist på min förlossningsfilm med nilo.  jag hade inte kollat på hella inu . och jag förvånades faktist över hur otroligt lugn jag var.  Det var typ tre gånger jag pep till : Ajjj. Sen andades jag lungt och sa inte ett knyst. sara var nog också lite shockad. Det är en sån härlig upplevelse. och det är kul att vissa  när hon också gåttigenom det själv . asså misstolka mig nu inte att det skulle vara kul att vissa mitt privata, hehe.  nä men iaf . sen somnade nilo och då gick sara och marwin hem så lille marwin också kunde få sova lite. här finnsju en busig nellie som inte låter någon sova. sen kom dennis hem efter en runda på street race. Och sen kom olle och hälsa på :D alltid trevligt att träffa han också (En kill-kompis jag umgicks mycket med innan.) ja sen nattavi nellie sen har det inte hänt mycke mer idag. inte skrivbart iaf.  Men dagen har varit härlig och kvällens bästa var ett besked jag så länge väntat på . YEEEEES .

Nä nu ska jag se ifal jag kan fixa till något av inbjudningskorten. sen sängen . Ha det fint :)

       

 
#1 - - Jennica:

Ja rensa bland både kläder & saker skulle ja verkligen oxå behöva, Cornelia fick massa nya kläder precis innan sommaren men nu e det för smått. Kollade lite på hennes vinterkläder hon hade förra året, tänkte om där va nått ni kanske ville ha till Nilo men så gott som allt va så flickigt & rosa, kanske inte så intressant även om Nilo nog inte hade bryt sej så mycket.

Till top