För 2 år sen

Vid denna tiden för 2 år sen hade vi precis kommit in på BB i Helsingborg. Dom hade satt på mig CTG:n. och där låg jag och hade värkar.

Tänk att 04:55 imorgon bitti så var det hela 2 år sen jag för första gången fick se Lilla Nellie. Det är igentligen sjukt hur fort tiden har gått. Man har fått vara med om så mycket på så kort tid. Se henne le första gången , grepa tag i en sak , Sitta själv, lära sig krypa för att sedan börja dra sig upp mot saker och sedan ta dom där första obalanserade stegen med sina knubbiga små söta ben, Säga sina första ord, till meningar och fylla sitt första år. Få se glädjen i hennes ögon då hon är glad och se sorgen när hon är ledsen, få vara den hon kommer till när hon är ledsen och har skadat sig. Få trösta henne. Att se henne lära sig nya saker hela tiden, Få vara med Första dagen på dagis och se hur hon uppskattar det med tiden. det är helt enkelt underbart. och nu står vi här idag med en liten Flicka som både är älskad och omtyckt av många, hela 2 år om några timmar. Så många minnen som bläddras fram i huvudet då man tänker tillbaka på allt som varit. Att känna sitt barn bäst av alla är en ära, att veta vad hon tycker om och inte. Det går helt enkelt inte beskriva hur mycke som hänt på två ynka små år. det är enormt  vad mycke som kan hända. Tänker på hur hon utväklats det senaste året. Hon pratar sjunger och är glad. och ibland är hon arg, ledsen & Bestämd, men i alla lägen så är hon ändå något av det underbaraste som finns. Hon gillar motorer , eller nej, hon ÄLSKAR motorer. hon blir så lycklig närhon ser en cykel, moder bil osv. Hon älskar folk men kan även vara lite blyg på sista tiden. hon har visat att hon kan bli Generad om hon råkar göra bort sig eller trillar när hon försöker vara cool :P hihi det är så underbart, varje liten del av henne är så fruktansvärt underbara. Jag kan sitta här i åratal och berätta om hur fantastisk min lilla flicka är. Men det är väll så att vara förälder. man vill beskriva sitt barn på alla dessa vis men ändå räcker orden inte till. Dom är ALLT och så mycke mer. Life is Life  - ta vara på varenda liten stund med era barn, för något jag har erfarenhet av är att tiden går förbaskat fort.
Här kommer lite bilder på nellie genom hennes två första år :) Enjoy :D

2 Dagar gammal
1 månad
6 månader
1 år
1½ år
Nu

Det tog ett tag och lägga upp bilderna, så vid denna tiden för 2 år sen. Hade jag nog precis börjat med lustgasen. det var inte gott men det hjälpte mig att bli lite mer avslappnad. Nu ska jag sova s jag orkar med morgon dagen .  Stora, lilla nellie ligger faktist i min säng , så ska krypa ner och krama om henne :)



Kommentarer
PiaLia

helt underbar blogg. tårar rinner. älskar dig

2008-09-17 @ 03:15:08
URL: http://pialialottapotta.blogg.se/
Jasas

Gud så söt dotter du / ni har :)

2008-09-21 @ 13:37:44
URL: http://therockerinnan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0