NellieNilo

LUCIA

Allmänt Permalink4
Idag är det Lucia.
Vi har tyvärr inte tittat på något lucia-tåg idag
varken på tv eller på riktigt.
Nästa år tar vi tag i lucian,
Då även Nellie får lov att gå i Lucia-tåget på dagis.
Dom måste nämligen vara 3 år för att få vara med där.


Fick en fråga häromdagen vad jag tyckte om lucia.
Jag tycker i vanliga fall att det är välldigt mysigt med lucia.
När man gick i skolan fick man ju samlas alla och titta på Lucia-tåg.
Och det var alltid så fint :) Även jag har faktist gått lucia på skolan,
när jag var 10 typ då var jag skolans lucia :P haha.
Ska höra med min mamma om hon har foto från den tiden :P
Isåfall kommer det nog bild i något annat inlägg framöver.
Jaja, Lucia är fint :) Och det känns verkligen
som jul med lucia tåg och lusse katter.


Nä istället har vi Haft vår årliga tradition
Ute hos min mormor och morfar.
Vi har bakat Pepparkakor och klätt julgranen.
Även foto från det kommer senare.
Nellie var en liten tärna och nilo hade sin tomtedräkt på :)
Så himla söta var dom. men nellies kläder åkte av rätt fort när vi kom dit.


Sen var vi och kollade på en lägenhet.
Men den låg på tredje våningen utan hiss den också.
och rumen var ratt små. jaja nu orkar jag inte skriva mer  .
#1 - - Alexandra:

Tack:)

#2 - - Anonym:

Nej, vi får hålla tummarna att ni hittar nåt bra långre ner eller m hiss! O barnen var sååå söta idag!

JA du kan ju själv kolla hårddisken! Men jag tror att jag i princip bara filmade där på den lucian!

#3 - - Jessie - mamma till Jacob:

tråkigt de e när man inte hittar en lägenhet!

Vi söker efter en 3:a med men det e så svårt!

#4 - - Lisa:

Hej! Kolla in min fotoblogg, värd ett besök :) Tack!

Till top