4 December

Redan 4 december, tiden går fort.
jag är allvarligt talat rätt less nu.
mest less på mig själv, som inte har tagit tag i något julstädande än .
Man pratar med folk och läser bloggar och alla har redan julstädat rubbet
och ställt fram ljusstakar och tomtar osv.
Inte är det lätt med två ungar som ska ha all uppmärksamhet hela tiden .
Dom senaste kvällarna har jag haft ett barn i knäet hela tiden i prencip.
När man lägger det ena  för att leka på golvet när man haft han upp
Då ska nästa upp.  tills dom tillslut somnar för natten .
Men nellie har en tendens att vakna si sådär
4-5 gånger om natten och går upp och kollar så att man är kvar typ.
det räker  med att man går in med henne till sängen och
lägger sig ner en minut så sover hon igen.
hihi, förra veckan satt jag och syster här och kollade
på datan och skrattade nog lite för högt.
För Nellie kom ut till oss (jag pratar inte med henne när hon vaknar så mitt i natten.)
Så sa hon mamma, jag också leka. jag vill också mamma.
Men hon pratade nog i sömnen för hon somnade inom två min igen.
Ja, iallafall. Jag som älskar julen och allt som hör den till.
varför kan jag inte göra december månad till något speciellt för mina barn
så som jag sjä'lv upplevde juldagarna när jag var liten.
Massa pynt överallt städat och fint för det mesta.
Jul sånger och julbak.
jo, förvisso är mina barn inte så gammla än.
Men jag hade ju ändå velat börja nu så man gör sin egen tradition här hemma.
Jaja , vi får se vad helgen kommer med. kanske ett städ ryk (HOPPAS)
I helgen ska vi iaf på julbord i min pappas verkstad
låter som att vi ska sitta bland bilar i ett garage,
ja nästan men mest motercyklar där kommer ca 90 pers.
så det ska nog bli roligt. Pappa och hans polare är så roliga
efter några groggar så det blir nog skit kul :P
Nellie och nilo ska vara hos dennis familj. 
blir för mycke med folk som är fulla och så .
Men vi ska inte dricka något så vi ska hämta dom på kvällen igen.
jaja jag vet verkligen inte vad jag ska skriva. skriv förmågan har gått utför ett tag nu .
tyckte själv att jag skrev mycke bättre förut.
Jag tror jag vet varför. förr kunde man sitta och tänka i lugn och ro,
nu blir det bara förhastade inlägg och tankarna är på något annat ställe
under tiden man försöker skriva ett nogerlunda vättigt inlägg.
Även på kvällen när barnen somnat har man ändå 200 000 saker att tänka på
och försöka samman fatta dagen i huvudet, eftersom att dagarna går så otroligt fort nu.
Igår rev nellie i sönder och klottrade i min vanliga dagbok.
Verkligen jätte tråkigt. nu får man börja sätta lås på alla skåp osv.
om ni sett vår tv-bokhylla, så har vi ett glas skåp på sidan,
Där har jag alltid lagt min dagbok. men nu vet jag ju att nellie 
når upp där så det blir att förvara sina saker man är rädd om ännu
högre upp eller som jag skrev sätta lås på sakerna.
nä nu blir det lite ta det lugnt framför tven eller lägga upp lit bilder på bdb.
så man slipper tänka så mycket.




Kommentarer
Jennica

Du e nog inte den enda som inte julstädat, ja har iallafall inte heller gjort det, hinner knappt med den "vanliga" städningen förrens det ser ut som en krigszon igen me lego, dockor, halvätna pepparkakor lite över allt. Kan lova dej att när Nellie & Nilo blir större så kommer dom oxå bara komma ihåg julpyntet, julbaket & alla såna saker, inte såna saker som om du har julstädat eller inte så du ska inte alls tänka att du inte gör julen speciell för dina barn.

2008-12-04 @ 17:15:59
URL: http://cornelia.babyblogg.se/
Rebecca

Kan du inte berätta lite hur det gick från att du trodde att du var gravid. Vilka tankar du hade och så? Tänkte bara på att du ibland inte har ngn ide på vad du ska skriva, så det är bara ett tips :) Kram

2008-12-04 @ 19:51:32
URL: http://nogg.se/rebeccccaa
Jessica

måste bara fråga, vilken tid är det "unga mammor"? kram.

2008-12-05 @ 00:00:47
URL: http://piinkbaby.blogg.se/
PiaLia

JAg tycker att du skriver SKITBRA! Att du inte kan uppdatera 40 ggr om dan som Blpndinbella o brudarna har väl sina randiga< skäl och rutiga orsaker! Barn till exempel! Och som Jennica skriver här uppe! Julstäda är nog för folk utan barn! Ni storstädar ju varenda helg. Julstäda finns inte innan barnen flyttat hemifrån... Inte så det vara till jul från advent iallafall! Jo om du låset in barnen eller hotar dom med nåt om de rör sig.. Och vem vill ha det så!?

Massa kramar o hoppas ni får en härliger helg!

Mammi!

2008-12-05 @ 13:24:41
Alexandra

Naaw vad gulligt att hon kommer ut bara för att se om ni är där så gjorde jag med när jag va liten :P

2008-12-06 @ 19:46:58
URL: http://tindraminflicka.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0